Moshi/ pcr/ markt

14 januari 2022 - Moshi, Tanzania

Vanmorgen vroeg uit de veren. Om 08.00 uur een tuktuk gepakt met z'n drieën om naar het ziekenhuis te gaan voor een PCR test. Die is morgen nodig voor de terugvlucht.

Welnu, het ziekenhuis is hier wat je ook op de televisie ziet....vreselijk vies, veel mensen die wachten.

Wij mochten eerst naar een loket om in Schilling de test te betalen: er is bijna een vrachtwagen nodig voor al dat papiergeld ( 10.000 schilling is ongeveer 3, 77 euro  ). De testen kosten omgerekend hier gewoon rond de vijftig euro

Daarna begon het wachten, wachten, wachten...ondertussen bijna verbranden in de zon.... maar uiteindelijk kwam er dan iemand die eerst weer de administratie deed. ( ik begin werkelijk te denken dat administratie een wereldwijd probleem aan t worden is....)

Vervolgens had ik m'n mond al open en m'n huig beloofd dat het ook deze keer zou gaan meevallen.

Dat deed t ook want er werd een aai aan de binnenkant van een neusvleugel gedaan met n wattenstaafje. Dat kwam in de vloeistof en : klaar. " Over 48 uur uitslag". De schrik sloeg me om t hart.... Das veel te laat! Wat er gaat gebeuren, die vlucht morgen willen wel gaan halen!

We moeten maar even afwachten.....

Terug, ontbijten en naar de bank om dollars te wisselen. En ze beginnen ons te herkennen🤭

De mevrouw die ons vandaag hielp wilde geen 2 dollar biljetten wisselen. Aangezien het merendeel van het te wisselen geld daaruit bestond maar een andere bank gezocht. Het gaat hier NIET ZOMAAR.

Op de markt was het een chaos van jeweltste. Leuk om te zien hoor, ook fijn om veel foto's te maken maar geen souvenirs voor m'n kinderen in de klas...

Uiteindelijk in een souvenirshop terecht gekomen en het thuisfront kan gerust zijn.

Nu maar even in relaxstand bij het zwembad en veelvuldig checken of de testuitslag al binnen is.

Tuut Gea

1. Joke:
    14 januari 2022
    Wat weer een belevenis hoop dat de uitslag op tijd is en jullie een goede terugreis kunnen gaan doen Tot gauw😘
  2. Sandra:
    14 januari 2022
    Jullie houden het wel weer spannend 🤞 Geniet nog even lekker van jullie laatste dag ☀️
  3. Schoonzus Gea:
    14 januari 2022
    Goed dat je souvenier gescoord hebt
    Nu duimen dat de uitslag van de test op tijd is voor de vlucht. Goede reis. Bedankt voor al je reisverhalen wel thuis 💋
  4. Jan Harms:
    14 januari 2022
    Ja die markten, dat is wat. Net als je zegt een hele belevenis. Hopelijk lukt de test en anders kost het weer geld. Ja zo gaat dat. Ze denken allemaal dat je miljonair bent. In verhouding is dat natuurlijk ook zo, maar toch.... Zondag zijn jullie miljonair af.
    Goede vlucht en tot ziens.
    Je vader
  5. Marga Lauwen:
    14 januari 2022
    Tot nu toe is alles goed gekomen .. dusss de testuitslag ook hoop ik !
    Een hele goede terugreis ! Tot gauw :)
  6. Hermien:
    14 januari 2022
    Nog een fijne laatste dag en een goede terugreis !! Tot in Delfzijl !!!
  7. Els:
    14 januari 2022
    Hopen dat het allemaal goed komt!! Goede vlucht! En hoop jullie snel te zien. Dikke tuut, ook voor Ria.
  8. José Schudde:
    14 januari 2022
    Geniet nog even van de zon! Daarna welkom thuis!!!
  9. Jaap:
    14 januari 2022
    Nog een dag lekker chillen bij het zwembad. En dan hop naar huis, het is mooi geweest.
  10. Anneke:
    24 januari 2022
    Was ff van de radar.
    Jullie zijn inmiddels weer thuis denk ik.
    Wat een belevenis. Zo’n reis en zo’n klim.
    Wat leuk om jouw verhalen te lezen. Dankjewel 😀