Napels

22 juli 2022 - Napels, Italië

Vanmorgen zeer vroeg aangemeerd in Napels. Wij hebben vakantie en kozen ervoor om te gaan uitslapen tot kwart over acht. ( reizen is hard werken😅)

Omdat we vanmiddag weer vroeg vertrekken richting Livorno, zijn we deze keer niet in een taxibusje of hop-bus gestapt, maar we hebben lopend de stad verkend.

Eerst Napels zien en dan sterven..... Nou, wij werden er niet echt enthousiast van. Bleek dat we door een achterstandswijk liepen met veel lawaai, krijsende kinderen, viezigheid en hysterisch verkeer. Geen enkele garantie als je over een zebrapad of door een groen verkeerslicht liep, dat je dan in z'n geheel de overkant zou halen.....

Per ongeluk weliswaar ook het betere gedeelte ontdekt, op weg naar een duik in zee.

Bij een klein haventje gezwommen, waarbij Ello zich heeft verwond. Geen pleisters in de buurt, maar een mondkapje kun je ook gebruiken. Zelfs de elastiekjes zijn dan handig.

Nu weer terug op onze schuit en wij moesten in het begin erg wennen aan hoe het er dan aantoe gaat.

Buiten staan de meest vriendelijke dames je te verwelkomen met een koud doekje en een drankje. Vervolgens de check.

Tijdens het inchecken moet je een profielfoto maken. Bij terugkomst op de boot wordt je dan met een soort van I-pad gescand. Tassen door een scanner, pasje laten zien en dan ben je weer aan boord.

Als we zo tegen het einde van de vakantie Napels nogmaals aandoen, omdat we vanuit Napels weer naar Nederland vliegen, gok ik op een hernieuwde kennismaking. Waarschijnlijk met een gids, toch wel handig😅.

Even het zoute water van me afspoelen en dan naar het zonnedek.

Tuut Gea

1. Andrew:
    22 juli 2022
    Druk maar mooi lees ik! Geniet er van😘
  2. Marga Lauwen:
    22 juli 2022
    Italie heeft vele mooie steden ! Maar herken je opmerkingen over Napels Gea ! Wij waren ook minder enthousiast jaren geleden ..
    Ben benieuwd naar jullie volgende kennismaking !
  3. Joke:
    23 juli 2022
    Wat een druk programma maar wel leuk, 👍
  4. Anneke:
    26 juli 2022