Van Pedrouzo naar Santiago de Compostela

20 oktober 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteravond toch nog 'n eind moeten lopen om een heerlijke lasagne te kunnen scoren. De keukens gaan hier pas om acht uur open  's avonds en das dan toch wel een ding: wij hebben al eerder erge trek nl.

Vanmorgen vol goede moed aan de laatste etappe begonnen. Prachtige regenbogen gezien en vervolgens ons snel in het regenpak gehesen. De regen was gelijk voor praktisch de gehele dag.

Weer een erg mooie route en tot ons geluk werd het droog toen we Compostela binnenwandelden. Geen kathedraal of wegbewijzering meer te bekennen. Het bleek nog een kleine vijf kilometer met veel hoogteverschillen.

O ja, we moesten nog een aantal stempels scoren en bij een leuke bar gelijk maar een kurkentrekker gekocht               ( draaidoppen op flessen bestaan hier kennelijk niet). Doe er dan ook gelijk maar een fles wijn bij, zeiden wij. En ach, schenk ons er ook maar eentje in😅.

Goed, voldoende stempels, dus op naar de kathedraal. Toen we ons eindpunt hadden bereikt overtrof dat alle verwachting, wat een imposant gebouw!

Uiteraard de kerk bekeken, een kaarsje aangestoken, in stilte gezeten en de tombe van Jacobus gezien.

Wat moesten we nog maar met dat boekje met die stempels? Nou....... Je kunt daar een diploma voor krijgen 🤣of liever gezegd: kopen. Een qr code scannen ( hoe modern) en dan wachten tot je aan de beurt bent. Ok, ik stond natuurlijk weer foto's te maken waar het niet mocht. Moest ze verwijderen van de bewaking, was ondertussen aan de beurt, maar had niet gehoord welk loket, zodat ik alle 14 loketjes af ging om te vragen of ze Engels spraken. Joke was na mij aan de beurt en vroeg zich al af waarom ze zo lang moest wachten. Vervolgens moest die mevrouw vanalles van me en moest m'n tas uitgepakt met alle natte zooi en de fles wijn. Afijn, heb wel mooi m'n diploma.

Ons hostel was ook lastig te vinden, googlemaps is ook niet meer wat het geweest is. Maar een prachtig plekje hier en midden in het oude centrum. Deze keer geen lift of überhaupt hulp met de bagage. Maar gelukkig zitten we op de tweede verdieping en niet op de derde.

Joke leest net dat we niet op de kamer mogen eten of drinken😬dus die fles wijn moeten we verstoppen voor de schoonmaak net als de voordeelverpakking nootjes. Kortom, we hebben nog wel even iets te doen.

Morgen lekker een relaxdag ( ik ga op zoek naar een spa of een fiets)

Tuut Gea ( en Joke natuurlijk)

1. Ellen Kingma:
    20 oktober 2022
    Geweldig Gea en Joke. 👏🏼👏🏼👏🏼. Wat weer een mooi verhaal. Lekker relaxen morgen. Geniet ervan.. waarschijnlijk is de fles wel leeg en dik verdiend… voordat de werkster komt😅🥂
  2. A t.van Ess:
    Zeer
  3. A t.van Ess:
    20 oktober 2022
    Zeer geslaagde vacantie en de benen en voeten zijn nog in redelijke staat !?
    Een elfsteden kruis waardig !!.
    Deze avontuurlijke voettocht heeft onwisbaar indruk op jullie gemaakt . Een uitdaging ,,!?
    Leuk voor ons om jullie te volgen
  4. Eiko Jan Duursema:
    Gea en Joke geweldige prestatie,
    5-daagse wandeltocht naar Santiago
    de Compostela zonder problemen uit gelopen.
    Nu lekker genieten van het goede Spaanse leven. Diploma en Flesje wijn dik verdiend!👍
  5. Joke:
    Knap hoor Gea en Joke weer een mooie ervaring rijker👏👏👏
  6. Jaap:
    20 oktober 2022
    Jullie zijn echte toppers. Wat een prestatie. Na gedane arbeid is het lekker genieten van de wijn en nootjes. Slaap lekker en benieuwd naar de lange versie van jullie verhalen. 😘
  7. Giny Puister:
    Knap gedaan hoor! Ik doe het je niet na. Geniet van de relaxdag 😘
  8. Jan Harms:
    21 oktober 2022
    Als je wat beleefd is het voor ons ook weer genieten. Zelf gaan we zo meteen op jeepsafar.
  9. Anneke:
    Toppers!!!
    Geniet van de laatste vakantiedag 🍀