Rome

24 juli 2022 - Rome, Italië

Gisteravond heftig gegeten.... Lekker hoor, maar Eric heeft buikklachten en heeft vandaag alleen geslapen. Oh ja en overgegeven.... Hopelijk voelt ie zich morgen weer beter.

Vanmorgen uitchecken in Civitavecchia. Wel grappig hoe het bij de liften eraan toeging. Uitchecken ging in zones. Je moet je voorstellen dat er aangegeven staat op welk dek de uitgang is. Omdat er toch veel mensen bij de liften staan ( 16 liften in totaal) ga je op en neer ( niet geheel vrijwillig) , zo van etage naar etage. En de deuren weer open en dicht. Soms kom je gewoon twee keer of vaker dezelfde mensen tegen als de deuren opengaan 🤣. Maar net hoe vlot  je binnen in de lift op de knop drukt.

Omdat Eric ziek was een taxi geregeld ipv de trein. Dwz.... Vanaf de boot in een taxibusje en na een kilometer of drie van busje verwisselen, met koffers uiteraard.... De meneer in de haven snorde zo de klanten. Ik geloof dat het had te maken met vergunningen..

Iig aangekomen in Rome in een tweesterren-hostel. Ook leuk hoor, maar wel 'n overgang.... We zitten op de tweede verdieping. De koffers in een oud-uitziende lift gedropt, maar de lift kon alleen worden bediend vanuit de lift. Ello is dan toch wel erg lenig moet ik zeggen, slank ook 😅.

Wie verzint het eigenlijk om Rome te gaan bezoeken in de zomer. Het is hier tegen de veertig graden en werkelijk, ik ben net een douchekop.... Zoveel zweet.

Maar goed, vandaag met z'n vijven de metro ingedoken en het Vaticaan bezocht, De Sint Pieter een aantal jaren geleden bezocht, maar het blijft een imposant gebouw.

Je mag er alleen niks: niet zitten, niet op blote voeten lopen, niet teruglopen vanuit de grotten van het Vaticaan en oh ja....geen blote schouders of benen. De broeken moesten naar beneden. ( niet geheel onbekend bij de Katholieke kerk 🤭)..... De pijpen ervan dan.

De Trevi-fonteinen meegepakt en terug naar de pizzeria met de kelder, waar het redelijk koel is. Wel knetterduur, maar een erg lekker hapje en drankje gedaan.

Onderweg medicatie voor Eric opgehaald en nu maar eerst douchen ( lekker met zo'n plakkerig douchegordijn🤣) en straks iets eten....

Ik heb van Peter een

" opdracht" gekregen, misschien gaat dat lukken vanavond, we gaan het zien.