Van Sarria naar Portomarin

16 oktober 2022 - Portomarin, Spanje

Een wonderbaarlijke goede reis hebben we gehad naar Spanje. We hadden rekening gehouden met lange wachtrijen, misschien wat vertraging, wellicht zoekgeraakte koffers, een transfer die ons vergeten zou zijn enz.

Om half vijf waren we op Schiphol en werkelijk, bij elke stap zeiden Joke en ik zachtjes tegen elkaar:" Poeh, rustig zeg, maar niet te vroeg juichen". Om tien voor vijf zaten we aan de koffie en waren we ons bagage kwijt en goedgekeurd door de security.

Onze vlucht vertrok ook nog eens op tijd en tot onze enorme vreugde hadden we elk drie stoelen tot onze beschikking zodat we lekker doezelend de vlucht doorbrachten.

Onze koffers waren tegelijk met ons bij de bagageband en de transfer verliep ook zeer voorspoedig. Om half twee aangekomen in ons hostel en heerlijk geslapen.

Vandaag bijna dertig kilometer in de benen. Wat is het hier prachtig! Een heerlijke route met vele hoogteverschillen, zodat mijn kuiten nu roepen om een massage.

Geen verkeer, dus erg rustig.  Prachtige vergezichten en veel foto's rijker.

Gelukkig hadden we vandaag een droge wandeldag. Wel waaide het af en toe behoorlijk zodat je donders moest opletten dat je niet werd geraakt door de vele vallende walnoten, appels en tamme kastanjes. Stel je voor dat we bont en blauw thuiskomen 😊.

Voor nu lekker relaxen en morgen weer een dag.

Tuut Gea ( ook namens Joke)

1. Joke:
    Veel wandelplezierbdames 😘
  2. A t.van Ess:
    16 oktober 2022
    Nou 30 km is 'n hal end.... Zo doorgaan en jullie het in 4 dagen gelopen.
  3. Jaap:
    16 oktober 2022
    Top de eerste dag droog, boven jullie verwachting. hebben jullie maar mooi meegepikt. Wel een behoorlijke afstand op de eerste dag. Het lijkt wel Nederland met alle vallende vruchten. Op naar morgen. Succes en plezier. Liefs Ria
  4. Jaap:
    17 oktober 2022
    Klink erg verleidelijk.
  5. Jan Harms:
    17 oktober 2022
    Typisch dat de mensen de laatste tijd denken dat alles fout of fout kan gaan. Men kijkt teveel naar de journaals. Iedere uitzending 20 minuten ellende. Dus niet mee doen. Gewoon denken alles komt goed.
    Maar jullie hebben gisteren een mooie tocht gemaakt en weer wat om te verhalen. Veel plezier en succes.
  6. Anneke:
    19 oktober 2022