Van alles een beetje

24 februari 2024 - Serrekunda, Gambia

"Eric!!" werd er gisteren ineens keihard door het zwembad geroepen. Mijn vent was even in verwarring. "Oet Grunn!" Nou,dat kon niet missen. De Beste man komend uit Stadskanaal had met een Engelsman gesproken ( ook alhier at the pool) die een aantal dagen geleden gewapend met z'n telefoon in de hand met een foto, vroeg of Eric misschien Doc Martin was. ( who the hell is doc Martin?) Maar nee, ondanks dat Eric een vergelijkbaar loopje schijnt te hebben.

"Stadskanaal" heeft nogal wat praatjes en humor en hij kent Evert van voetbal en de stad. Een "Nee, geen zin, en later ook niet" was blijkbaar duidelijk taal voor het animatieteam, dat normaal erg paait. Joke en ik schoten erg in de lach.

Als je een tijdje zoals wij hier verblijven, leer je wel een aantal mensen herkennen. Zo is er een familie met 3 kinderen, waarvan de jongste anderhalf is en voornamelijk krijst. Zelfs toen ik de bal in het zwembad lieflijk wilde terugbrengen. Ik heb hem " Japco bler" genoemd. Van verre al te horen😑. Zo ook gisteravond. Rennen en krijsen. Een aardige liveband met reggae muziek speelde. Tot een aantal keren de stroom uitviel en iedereen luidkeels met aanstekers zwaaiend " It's gonna be alright " zong van Bob Marley. Ach het heeft ook wel weer wat.

Vandaag even een rondje dorp met z'n vieren waarbij het mij lukte om the official guide in te huren. Ik begrijp er niks van. De anderen des te meer. Evert had zelfs nog geopperd om het te filmen: hij kent mij langer dan vandaag. Ik glimlach gewoon vriendelijk en voor je het weet hangt er dus een gids aan je kont. Naja, iig de Boababboom gezien en veel authentieke mensen en dieren. En of ik wel even een foto wilde maken van hem met Joke (nah) bij de Boababboom. Over het strand weer terug waarbij onze gids mij vertelde dat ik bij hem in goede handen was. Jaja, dacht ik, strompelend over het strand. Maar hij mocht dan weer niet mee door de ingang naar ons onderkomen.  We hebben hartelijk afscheid genomen met een nadrukkelijk NEE voor een vervolg.

Even een lekker drankje en douchen. Dan eten en wie weet wat onze laatste avond brengt.

Tuut Gea

Heerlijk verhaal weer!
  4. Jan Harms:
    4 maart 2024
    Gea,
    Dat waren weer mooie verhalen. Heb genoten. Zie het weer voor mij, alleen toen was het
    1996.
    Je vader