La Spezia

22 juli 2024 - Busumbala, Gambia

Hoe superfijn is het om samen op een simpele camping  elkaar te ontmoeten. Ria en Jaap vanuit Spanje en Ello Ellen Eric en ik vanuit Nederland. Twee dagen en 1400 kilometer verder. Een rit met onderbrekingen, wegomleidingen, files, chagrijnige vrachtwagenchauffeurs en een airco; dus: hoe fijn! Deze ontmoeting.

1 zo'n vrachtwagenchauffeur blokkeerde tijdens een overvolle parkeerplaats drie auto's omdat hij volgens zijn tachograaf moest stoppen. Hij stond o.a. achter ons en voor ons stond nog een busje op de parkeerplaats (wij stonden dus klem

). De man verdomde om een paar meter te verplaatsen. Zowel de chauffeur als ik vriendelijk lachend en elkaar inwendig het slechtste toewensend.... Gelukkig de bestuurder van de bus die voor ons stond gespot. Hij wilde wel even doorrijden om ons erlangs te laten ipv 40 minuten op die eikel van een vrachtwagenchauffeur te wachten omdat zijn tachograaf dat had bevolen ( huhuh).

Heerlijk gegeten en redelijk op tijd naar bed. We hadden een hotel geboekt in Zuid Duitsland op ongeveer 2 meter van de grens, maar moesten kilometers omrijden om in Zwitseland te komen. De weg van de tunnels en files tot gaar wordens toe.

De camping in La Spezia is simpel met erg aardige mensen. Simpel in de zin van  eigen wc rol mee. wij kwamen er achter dat we handdoeken waren vergeten 

en hebben uit het hotel 2 handdoeken geleend. 

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en na een heerlijke bak koffie naar Pisa.

Erg druk en bloedheet. Ook raakten we elkaar kwijt. Apart parkeren maar via de app elkaar vlot gevonden. Je lacht je een kriek over al die mensen met hun handen in de lucht om een hele orginele foto te schieten; not.

Op dit moment picknicken we in de berm omdat we te vroeg bij de haven waren en al bijna in de rij stonden voor de boot naar Palermo🤭.

Onderweg naar de haven opperste verbazing: we zagen  ineens Jaap en Ria in tegengestelde richting voorbij komen😄

Maar voorlopig in de schaduw op een kleedje met cola wijn, chocola, notenkaas tomaatjes ( raakt dan weer niemand aan)

Straks maar weer richting haven en inschepen. Het gaat erg hard waaien is de voorspelling; dan graai en grijp ik mij vast aan de reling! 

ciao!

11 Reacties

  1. Harma:
    22 juli 2024
    Heerlijk Gea, je bent weer op reis en dus mag ik (en ik denk velen met mij) weer genieten van jouw heerlijke verhalen over de avonturen die jullie beleven. Heerlijk lezen in de bus naar kantoor smorgens. Fijne vakantie allemaal. Gr harma
  2. Egbert:
    22 juli 2024
    Fijne vakantie allen !!
    En onderschat de ( en de gevolgen bij overtreding ) tachograaf niet Gea.
  3. Sandra:
    22 juli 2024
    Hele fijne vakantie buurtjes! 😎
  4. Giny Puister:
    22 juli 2024
    Fijne vakantie
  5. Freek:
    22 juli 2024
    Fijne vakantie allemaal !! Voorzie dat de vissen onderweg een rijke maaltijd te wachten staat🤧
  6. Helga:
    22 juli 2024
    Voor de overtocht ben ik niet jaloers op jullie, maar als je straks weer vaste land onder je voeten hebt dan ben je verzekerd van een wonderschone vakantie. Dat wordt genieten. Jullie allemaal een hele leuke en gezellige vakantie gewenst🌞🍷🌻🍺🌺
  7. Marga:
    22 juli 2024
    Hele fijne vakantie allemaal ! 😎🌻🍕🍻🍷🏖️
  8. Els:
    22 juli 2024
    Wat fijn dat we weer mee op reis mogen! Hele goede overtocht en en hele fijne vakantie samen. Dikke tuut alle 6
  9. Joke:
    23 juli 2024
    Heel veel plezier samen en genieten van al het moois wat jullie tegen komen😘
  10. Anneke:
    23 juli 2024
    Genieten met z’n allen.
    Wij genieten op Texel …., o.a.van jouw verhalen. Fijne vakantie
  11. Linde:
    23 juli 2024
    Genieten! Enne, die snoeptomaatjes komen in het nieuwe schooljaar wel weer;) X