Santa Lucia
3 augustus 2024 - Santa Lucia, Italië
Gistermorgen na een heerlijk ontbijt bij de wijnboerderij de boel opgepakt. Ello en Ellen waren blij dat de sproeiers om het gras lekker groen te houden niet waren geactiveerd tijdens hun verblijf.
Vervolgens over de snelweg naar Nuoro gereden om daar de Nuraghes te bewonderen. bij een klein establishment met plastic stoeltjes en kunstgras een koud drankje genoten. De eigenaar sprak goed Engels en verwees ons naar de plek waar we de nuraghes zouden kunnen vinden. Nu zijn er tenminste 7000 op dit eiland te vinden, dus erg lastig zou het niet moeten zijn. Een enorme slingerweg met een oplopende temperatuur ( de airco bij Jaap en Ria laat het algedurig afweten en gaf 47 graden aan🥵)
Bovenop de berg een enthousiaste gids gevonden die net uit zijn middagblowtje kwam en ons met grote ogen vanalles vertelde over de bijzonderheden van de nuraghes. Een rondje gelopen en vanalles bekeken, weer hupperdepup de auto in, op zoek naar een camping aan de oostkant bij Sinescola.
Heerlijk strand met ook weer hier kilo's zeegras.Dat ruikt een beetje..
De zee is zo lauw dat het nauwelijks verkoeling geeft. Het zwembadwater is kouder, maar daar moet je weer een badmuts op.
Vandaag onszelf tussen de bomen aan de rand van het strand geparkeerd met een heerlijk briesje van de zee. We zien iets van bewolking aankomen.Vannacht behoorlijke onweer gehad en een kleine spat regen. Iets van verkoeling zou heerlijk zijn.
Ik zeg: ik verroer voorlopig geen vin!
Ciao tuut Gea
3 Reacties
-
Els:3 augustus 2024Oh wat een hitte😡en wat hebben Jaap en Ria een pech😢 hopen dat de temperatuur een beetje naar beneden gaat. Veel vertier daar. Dikke smok allen
-
Ria de Jonge:4 augustus 2024Het valt echt mee hoor, we zijn inmiddels getransformeerd tot slijmerige amfibieën met kiewen. Vanmiddag heerlijke duik in koele zee. En wat blijkt, we kunnen opeens veel langer onder water. Zoo lekkerrr!
-
Anneke:6 augustus 2024Nou dat lijkt me een soort van paradijs daaroo!! Genieten dus.

