Ljubljana
20 oktober 2025 - Ljubljana, Slovenië
We zijn gezellig met een de vriendinnenclub op stedentrip. Wel in afgeslankte vorm. Dat bedoel ik dan jammergenoeg niet letterlijk. Els Marga en Marja zijn deze x niet mee en we missen ze enorm🥰.
Vanmorgen werden we in alle vroegte ( kwart over 5 in de ochtend; net iets voor mij🤪) door een taxibusje gehaald bij Hermien. Dat was voor mij een thuiswedstrijd en naar schiphol gereden. Geen vertraging of andere gekkigheid en na anderhalf uur vliegen heeft de zwaan ons in Ljubljana gebracht. De transfer naar ons hostel heeft ons halverwege de rit gedropt omdat er een marathon werd gehouden en de halve stad was afgezet. Dan maar gewapend met googlemaps door de stad op zoek naar onze slaapplaats. Klein dingetje dat de hekken ook voor ons een soort van doolhof vormden en we toch ruim onze stappen hebben kunnen maken.
Zo op het eerste oog een gezellig stad met genoeg te zien en te ondernemen in onze 4 daagse minivakantie. Morgen staat er een fietstour met gids op het programma. Vanmiddag een beetje door de stad geslenterd en een terrasje gedaan. Tegen vieren hadden we voor ons gevoel er al een dag opzitten.
Vervolgens even naar de kamer voor een kleine nap. Wij worden er tenslotte ook niet jonger op. En vanavond lekker uiteten geweest.
Diegene die het dichtst bij het bedrag zit, van wat is genuttigd, mag de fooi bepalen. Nu was het meer dan we hadden gedacht, maar bij het checken van de rekening door een paar meiden bleek dat we ook voor de borden en het bestek moesten betalen. Een fooi kon alleen contant en dat maakte dat er dat die er deze x bijin schoot.
Ria en Linda slapen in een appartement 8 minuten lopen van ons hostel. Nou ja, Marijke slaapt er nu ook; op de bank in de ruimte die moet doorgaan als eetkamer.
Hermien Ellen en ik slapen in een gezellig hostel met douche en wc op de gang. Dat is niet erg. Het is beroerder dat we in ons bed moeten klimmen met een steile trap. Weinig grip en 4 gladde ronde stangen waar je moet waken om niet uit te glijden of gewoon helemaal naar beneden te donderen. Hopelijk hoef ik vannacht maximaal maar 1x eruit om te toiletteren😅.
Hermien staat op wachtlijst voor een kamer met een " benedenbed" Als dat niet lukt kan ze misschien ook bij Ria of Linda in bed.🤣
We gaan het zien.
"Vroeger" sliepen we gewoon met z'n allen in een slaapzaal, tegenwoordig wil iedereen een kamer alleen. Dat is best lastig zoeken.
Nieuwsgierig naar wat de dag ons morgen brengt.
Truskus Gea


Veel plezier.
Je vafer
Ennuh….. uitkijken met die trap!