Rappidipappie

3 maart 2023 - Agadir, Marokko

Omdat het alweer onze een-na-laatste dag is moeten we toch weer rappidipappie beslissen wat en vooral wie en wanneer we iets gaan ondernemen. 

Vanmorgen ben ik met Puck RO en Quentin naar de Souk geweest. Een enorme bazar waar je bijna werd gevierendeeld omdat iedereen wel wilde dat je in hun winkel kwam theedrinken of kijken. Nou ja kijken.... : kopen! 

Prullaria rijker en geen enkele dirham meer in de knip terug in de taxi. 

Heerlijk met Ruth over het strand gelopen. Al vlot werden we vergezeld door twee straat honden. Ze bleven bij ons in de buurt. (wilden misschien asiel?) Ook toen een aantal kamelen langsscheurden. De berijders van die beesten sloegen zowel de honden als de kamelen. Dat vinden wij natuurlijk vreselijk. Nu moet ik zeggen dat ik in Senegal heb geleerd dat onze manier van omgaan met dieren ook best bijzonder is. Een Afrikaan kijkt in Nederland z'n ogen uit als er een brandweerman aan te pas moet komen om een kat uit een boom te redden. 😊

Ruth en Eric zijn de oceaan in geweest om te zwemmen.       ( met alle voorzichtigheid door eerdere ervaring) en Puck RO en Quentin gingen kameelrijden. Ondertussen had ik het druk met fotograferen en op alle spullen letten 

Ze zien er misschien lief uit, die kamelen, maar zo af en toe zit er echt een minkukel tussen die wil happen. Ik begrijp 't ook nog wel, steeds weer anderen op je rug, waarbij de meesten ook nog gillen als je gewoon opstaat voor een rondje. 

Vervolgens wilde RO graag verliezen met tennis, maar ik moest vooral vermelden dat hij absoluut talent heeft🤣. 

Morgen nog maar even vlot een boek uitlezen en genieten. Hoe snel gaat toch een vakantieweek voorbij. Je knippert twee maal met je ogen en floep, weer n dag voorbij. 

Tuut Gea

7 Reacties

  1. Els:
    3 maart 2023
    Ooh wat het hebben jullie het leuk! Tja......en dan vliegt de tijd. Geniet nog even samen van en met elkaar!
  2. Giny Puister:
    4 maart 2023
    Geniet er nog even van en goede reis terug. Gelukkig kun je het nog vaak hebben over jullie leuke week!
  3. Ellen Kingma:
    4 maart 2023
    Heerlijk……wat weer een verhaal.
    Genietse nog van de laatste dag daar. Goede terugvlucht. X
  4. Linde:
    4 maart 2023
    Tja, zo hebben we nog wel meer geleerd in Senegal. Geen ‘pannenkoek’ geroepen naar de kinderen? Zit je straks achter slot en grendel! Hou je in…. Nog even lekker genieten! 💕
  5. Jan Harms:
    4 maart 2023
    Ja kamelen....... Het blijven bijzondere dieren. Maar weer een leuk verhaal.
  6. Ria de Jonge:
    4 maart 2023
    Die opmerking over die minkukel. Die sprak mij wel aan!
  7. Ria de Jonge:
    5 maart 2023
    Weer genoten van de verhalen😘