Richting Otterlo
12 augustus 2025 - Charleville-Mézières, Frankrijk
Gek dat als je op vakantie gaat of bent, andere dingen koopt en eet dan anders. Zo eten we thuis nooit makreel in mosterdsaus, sardientjes uit blik of prince chocolade-koeken.
De makreel in mosterdsaus en sardines zitten in langwerpige blikjes en zijn mijn "favorietisste". Het enige met die klere-onhandige blikjes is dat ik er nooit zonder spetters vanaf kom. En dat is dan nog het gunstigste geval.
De chocolade koeken koop ik per 3 rollen.( Vooral onderweg als invulling van de lunch.)
Probeer maar eens meegenomen lokale drankjes thuis te drinken met evenveel smaak en een vleugje weemoed; toch anders🫠.
De Dordogne was net standje grillplaat en 43 graden werd toch echt te gortig. Dus de boel ingepakt en plannen gemaakt voor de komende week. In Nederland wordt het ook prachtig weer, dus: richting huis.
We zijn vanmorgen vertrokken uit een gehucht vlakbij Troyes. We stonden op een parkeerplaats bij de kerk. ( wisten we tenminste wel precies hoe laat het was) Samen met een, zeg maar, zigeunerfamilie. Er was nog minder comfort dan de camperplek in Noord Spanje, maar wel stroom. Nu kon ik NIET op de fiets langs de security sjeezen van de naastgelegen camping ( die waar we niet welkom waren), om lekker te gaan douchen. Ik had mn spullen in een rugtas en een grote fles Fanta onder de arm. Hard fietsend, alsof ik boodschappen had gedaan🤭. Bijna de geparkeerde fles Fanta vergeten mee terug te nemen.
Op deze plek was wel water, maar op de begraafplaats: ff zoeken. Geen toilet, maar daar zal ik verder niet over uitweiden.
We rammelen nu België binnen. Poeh, hoop snel dat t wegdek beter wordt.
Op naar Otterlo, lekker een paar dagen fietsen en aanstaande vrijdag richting Gasselte. Mooi en leuk hoeft niet altijd ver weg te zijn.
Tuut Gea


Fijne dagen. Nog een logeetje?
😘