Kano

9 augustus 2025 - Souillac, Frankrijk

Onze kanotocht heeft een dagje vertraging opgelopen door buikloop.

Maar vanmorgen was het dan toch zover. Bij de kaartverkoop nog twijfelend tussen de 18 en 27 km, waarbij Eric mij aankeek alsof ik een zonnesteek had opgelopen. Het werden er 18 ( maar goed ook).

De voorgevormde zitplaatsen werden met enthousiasme ontvangen en we riepen ohh, en aah over de mooie route, prachtig uitgesleten rotspartijen, chateautje hier, nog groter kasteeltje daar. Maar er komt een tijd dat je zitvlees begint te protesteren, je affakkelt in die kano en je de chateaus gestolen kunnen worden. Nee, 18 km is meer dan mooi geweest. 

Wonderlijk ook, dat als je de scuba waterschoenen uittrekt na een dikke 4 uur, je verschrompelde tenen niet los in je schoenen liggen.

Een koude cola leek ons een mooie afsluiting, ware het niet dat je niet met je telefoon kon betalen en veel extra's moest bestellen wilde je kunnen pinnen. Dan maar naar de LeClerq voor verfrissings. Manmanman, wat een mierennest aan mensen. 

Erg fijn dat het iets begint te waaien, gaan we dadelijk een tafel reserveren en een drankje doen. 

Gelukkig begrijpen de ober en Eric elkaar goed:" Eight o'clock,2 persons" " Ok, what time?" 

Eric:" Huit" Ober:" Ahhh, ok, what time?" 

Eric wijzend naar mij en 8 vingers omhoog en wijzend naar een onzichtbaar horloge om zijn pols. Ober :" Ahhh, ok, I understand. What time?" 😂 Toen maar google translate gebruikt.

Hopelijk straks een tafel voor 2 om 8 uur 😂

Vanavond maar lekker lezen😃.

Tuut Gea 

6 Reacties

  1. Els:
    9 augustus 2025
    Man man !!! Wat weer een dag😅😅eet smakelijk voor straks
  2. Joke:
    9 augustus 2025
    Haha, eet smakelijk
  3. Ria de Jonge:
    9 augustus 2025
    Klinkt als mooie intensieve activiteit, jullie kano tocht. 🤩💪Lekker gegeten? 😋
  4. Gea:
    9 augustus 2025
    Ja, heerlijk😋
  5. Ria de Jonge:
    9 augustus 2025
    Omschrijving van pijn en afzien gaat je goed af. Lachen.
  6. Ello:
    11 augustus 2025
    Mooi verslag en.. proost!!!