Souillac

7 augustus 2025 - Souillac, Frankrijk

Gisteren een lange rit door de Pyreneeën gehad, waarbij we twijfelden om nog een paar nachten in de bergen te verblijven met miss wel: paragliden. Een bucketlist is geloof ik nogal 2020 dus dan parkeer ik zo'n spannende vlucht nog maar even. Leuk verjaardagscadeau wel, vind ikzelf ( gewoon een tip😄) Prachtige route, erg bochtig, langzaam ook vooral, maar absoluut de moeite waard. 

Uiteindelijk in de Dordogne uitgekomen samen met veel andere vakantiegangers😅. Pas bij de derde camping een plekje kunnen krijgen met handen en voetenwerk en morgen even verplaatsen vanwege een reservering. Geeft niks, wij liggen lekker in de Dordogne te genieten, net met de neusgaten boven het water. 

Na een jarenlang trauma morgen toch maar een 18 km in de kano. Stroomafwaarts,  dat wel. Dat was anders jaren geleden toen we met kinderen, aanhang ervan, vrienden, en familie in Frankrijk  gingen kanoën. Er was een mooie kano-route ( huhuh) en aan het einde van de route een heerlijke picknick verzorgd door Henk. Welnu, Joke en ik hebben weken de poeperd stuk gehad van die knetterharde plankjes in die boot. Nu stond er ook een behoorlijke wind moet gezegd. En de meidenkano was helemaal niet vooruit te branden. Dit, ondanks alle kledingstukken als zeil te gebruiken en zelfs met de kano op het droge te gaan lopen. Kortom, toen we bij de picknicktafel aankwamen, liep het water ons in de mond, maar was eigenlijk de verhuurtijd om en moesten die kano's weer terug.

Of die keer dat de kano's telkens omsloegen bij een stroomversnelling. En dan weer als n gek achter die tonnen aanzwemmen waar je hele bezitting droog in opgeborgen zit.  Naja, morgen kruip ik bij Eric in de kano en zal voorstellen om achter hem te gaan zitten ( ziet ie ook niet of ik werkelijk meepeddel) ik heb besloten dat ik er zininin heb! 

Tuut Gea

10 Reacties

  1. Joke:
    7 augustus 2025
    Heel veel succes met de kano
    Ik heb i
    Het inderdaad nooit weer gedaan en ga het ook nooit weer doen🤣🤣🤣
  2. Marja:
    7 augustus 2025
    Niet te ver achterin gea, ik ben een keer het water in gelanceerd toen ik achterin wilde zitten
  3. Ria de Jonge:
    7 augustus 2025
    Wat dacht je van een cursus op de Montventoux, paragliding!
  4. Gea:
    7 augustus 2025
    nou, wat een leuk verjaardagscadeau 😘
  5. Ello:
    7 augustus 2025
    Succes morgen! Veel plezier met Eric in de kano. 😘
  6. José:
    7 augustus 2025
    💪💪
  7. Herriet:
    7 augustus 2025
    Succes in de kano. Wij lezen het resultaat wel maar maak er een moois tocht van.
  8. Els:
    7 augustus 2025
    Succes morgen, maar vooral veel plezier met z'n tweetjes!😘
  9. Marga:
    7 augustus 2025
    Klinkt hardstikke leuk allemaal ! Heel veel plezier in / uit of met de kanooo
    Ik ben wat jolig … teveel wijn , krijg je met een kleinkind erbij .. 😍
  10. Ria de Jonge:
    8 augustus 2025
    💪zet m op, je kunt het, have fun samen 😘