ATM

23 februari 2024 - Serrekunda, Gambia

Verheugd werd ik vanmorgen wakker; om 10.00 uur had ik een massage geboekt. Ik had gevraagd of ik kon pinnen en dat was mogelijk.

Na een heerlijke massage waarbij ook mijn haar gelijk maar in de olie werd gezet (werkelijk een enorme vette verwilderde bos haar bleef over) was het tijd om te betalen. Natuurlijk was er geen pin en of ik wel om 13.00 uur terug wilde komen. De anderen waren even het dorp in om bij de ATM dalasis te gaan halen.

Waarschuwing: de  ene ATM vreet je pasje de andere was leeg.

Om 13.00 uur kreeg ik een gids mee om langs (eventueel alle) ATM's te gaan. Een beetje struggle en de eerste keer geen enkel biljet. Ik werd aangemoedigd het nogmaals te proberen. De tweede keer was succesvoller. Nu is het zo dat je geen enkel biljet het land mag uitnemen. Ik denk dat er nog veel fooi wordt weggegeven. En ook dat is ok.

Dadelijk een drankje doen en zien wat het "terror-team" voor ons in petto heeft vanavond.

Nog 1 dagje relaxen en zwemmen in de Oceaan, dan zit het er alweer op. Heerlijk van temperatuur dat water maar wel een behoorlijke stroming. Dat is vlakbij de monding van de rivier.

We hoorden dat verder naar het zuiden de mensen uit de hotels meehelpen met de vissersboten en netten binnen te halen. Dat lijkt me ook leuk ( voor de volgende x😉 )

Deze week is beduidend rustiger dan de week in Senegal. (wel een feest van herkenning)

tuut Gea

1. Anneke:
    24 februari 2024
    Wat een gehannes met die betaling, je zou bijna de heerlijke massage vergeten🙈
    Goede thuisreis🍀Groetjes
  2. Jaap:
    24 februari 2024
    Het zit er weer op. Grootste overgang, het weer. Scheelt maar 20 graden. Ff wennen.
  3. Els:
    24 februari 2024
    Geniet nog even van jullie laatste dag! En een hele goede terugreis!

Jouw reactie