Sardinië

3 februari 2024 - Delfzijl, Nederland

Wat een heerlijke avond hebben we gehad... Onze zomervakantie naar Sardinië besproken en geboekt. Gewoon weer gezellig met z'n zessen. Ieder met eigen slaapcomfort. En dat in de ruimste zin van het woord. Van camper tot auto -daktent tot 3- secondos. Heel hard heb ik geroepen dat wij binnen 20 minuten na arriveren op de camping de koffie hebben klaarstaan. Dat gaf wel een goede gemoedstoestand.  In ieder geval de overtocht geboekt. Altijd spannend of je genoeg tijd hebt om de boot te halen. Genoeg wat er kan gaan tegenzitten onderweg. We willen natuurlijk nog even de toren van Pisa meepakken voordat we gaan inschepen in Livorno en wie weet andere aangename verrassingen. Per halve meter moet je de hoogte en lengte van je vervoermiddel invullen. Ik geloof dat Eric iets heeft gegokt. Het is niet te hopen dat er ook echt wordt gecontroleerd.

Zover is het nog lang niet. Eerst onze reis naar Gambia op het programma. Lekker een week weg in de zon met Joke en Evert. Hoe gezellig is dat. Alle prikken die nodig waren zijn gezet, de zonnebrand en anti-vliegenspul gescoord en nu maar voor-genieten op wat gaat komen😄. Ik neem in ieder geval mijn elleboogkrukken mee, voor het geval we op schiphol ver moeten lopen naar de gate.

Gelukkig duurt het nog even want op dit moment kan ik m'n vervangers van m'n klas een simpele rekensom

meegeven; met krukken een afstand van 800 meter in 20 minuten. Hoelang, blablabla... En bedenk er maar verschillende variaties op.

Wel moet ik m'n pasje nog gaan zoeken waarop staat dat ik kortgeleden een heupprothese heb gekregen, zodat ik straks niet poedelnaakt bij de douane blijf piepen en wellicht een ander onderzoek zal gaan krijgen...🫣.