Florence

29 oktober 2023 - Delfzijl, Nederland

Op de een of andere manier moet ik toch even m'n ei kwijt.

Afgelopen week waren we op stedentrip met vriendinnen. Het is Florence geworden en hoe fijn om deze prachtige stad met veel cultuur en historie samen met vriendinnen te bezoeken. Ik had mezelf vrijaf van bloggen beloofd: had pittige weken op school gehad, ik vond het allemaal wel prima.

De ongerustheid sloeg toe toen ik moest vragen wat we allemaal mee moesten in de ( alleen) handbagage. laat staan dat ik wist hoe laat ik op het station moest zijn. Wat een slechte voorbereiding. Lekker alles laten aanleunen lukt me blijkbaar ook goed.

Helemaal toen Eric en ik in Appingedam stonden bij het station en ik me plots afvroeg of het niet Groningen was waar we zouden inchecken.... Een ineens erge paniek, enorm scrollen door alle berichten en een tikkeltje geïrriteerde echtgenoot. (zeker kan ik genuanceerd zijn😉)  Net toen we wilden wegrijden arriveerden Ello, Ellen en Ria op het station... hoe gelukkig voor ons.😅

We hebben een fijne week gehad met  lachen maar ook erg verdriet. Linda moest vanwege familieomstandigheden dinsdag naar huis. Zoveel wat je wilt doen maar zo weinig wat je kunt betekenen... Tussendoor contact en virtuele knuffels  gedeeld.

Het was nogal wisselvallig weer, waarbij we uiteindelijk toch maar besloten om naast het lopend verkennen van de stad een fiets te huren. Werkelijk zijn we wat gewend hoor, maar deze fietsen steigerden letterlijk bij elk begin, poeh... behoorlijk wennen. Ook de heuvels van Toscane hebben we ietsje onderschat. Want:" Nee, we hoeven geen helm mee hoor, zo'n vaart loopt het ( of rijden wij) niet. We tikten toch bergaf de 45 km aan. Het komt misschien een beetje over als Benidorm basterds, maar zo voelde het niet.  Prachtig is ook de omgeving, erg genoten!

Florence biedt erg veel, waarvan we maar een fractie hebben gezien. Ik kom er vast nog eens terug.

Onze terugreis was een werkelijk rampscenario...

Donderdag op het vliegveld aangekomen kregen nadat we de douane gepasseerd waren, een melding dat onze vlucht was geannuleerd... Niet fijn, maar een oplossing zou er komen.... die oplossingen waren vreselijk, dus ook de treintijden bekeken. Uiteindelijk naar een hotel voor een overnachting en vrijdag om half 6 op want we werden om half 7 gehaald voor onze vluchten ( lees maar goed🤓) van Florence naar Parijs, vervolgens naar Frankfurt en dan Amsterdam. Vanuit Amsterdam met de trein naar huis. Ok, de andere alternatieven waren nog beroerder ...

Veel vertraging, rennen, inwending een lelijk woord zeggen, en vliegen. Dan zit je goed en wel in een vertraagde trein, weer stilstaan omdat er iemand langs het spoor was waargenomen. ( we moeten vaker stilstaan bij verwarde mensen vertelde een vriend, welnu dat deden we dan ook). Daardoor de laatste trein naar Delfzijl gemist en uiteindelijk om kwart voor 12 thuis met de bus. We zijn een fijn stel samen, hebben een enerverende week samen beleefd die we niet snel zullen vergeten, dank jullie!😘

Tuut Gea

1. Giny Puister:
    29 oktober 2023
    Ik lees het alweer; een trip om nooit te vergeten😉.
  2. José Schudde:
    Voor ons hilarisch om te lezen, behalve de stress van de terugreis..
    Een echte Gea en vriendinnenreis 😁
    Ik denk in plaatjes, dus met de fiets naar beneden, daar had ik prachtige beelden bij...
    Sterkte voor jullie en vooral voor Linda..
  3. Els:
    29 oktober 2023
    Ja, wat sneu en verdrietig voor Linda! Een hele impact op jullie reisje! Maar wat een terugreis!!!!!!! Jakkes. Maar gauw vergeten. En nagenieten van het mooie toscane.
  4. Jan Harms:
    30 oktober 2023
    Als je veel beleeft, kun je ook veel vertellen. Er zijn mensen die boeken schrijven en van alles bedenken om het spannend te maken. Als jullie op stap gaan beleef je het echt. Jammer en zeer sneu voor jullie allemaal wat Linda is overkomen. Nog gecondoleerd Linda.
    Je vader
  5. Anneke:
    30 oktober 2023
    Echt herinneringen gemaakt dus.
  6. Herriet:
    3 november 2023
    Wat heerlijk om jouw verhaal toch nog te lezen. Jullie hebben wel genoten met alle vervelende dingen erbij. Blijf aan he mooie herinneringen denken! Liefs
  7. Mary:
    7 november 2023
    Super leuk hoe je dit allemaal weer beschrijft Gea. En weer mooie herinneringen gemaakt.