Bakau Cape point Gambia

19 februari 2024 - Serrekunda, Gambia

"Hier kan ik wel aan wennen", zei ik gisteren, toen we zwetend uit de transferbus rolden en moesten inchecken.

De reis naar Schiphol begon al op zaterdagavond via het Station van Haren. De auto van Joke en Evert is bij hun zoon geparkeerd omdat we op de terugreis de laatste trein naar Delfzijl niet meer gaan halen. En misschien wel meer niet, afhankelijk van eventuele vertraging. Wie dan leeft wie dan zorgt.

Een grote fout heb ik gemaakt, daarover later meer.

Op Schiphol werd ik vrolijk in de rondte geduwd in een rolstoel. Enorm, onverwacht, voordeel dat je dan ineens overal tussendoor mag, samen met je mantelzorgers.

We hebben een voorspoedige reis gehad in een wel erg krap vliegtuig. Zes uur met je knieen tegen je oren valt niet erg onder de noemer van "comfortabel". Maar klagen is toch het laatste wat je doet als je op vakantie bent. Volgens Eric maakten de broodjes kroket veel goed. Idd, meer dan 1.

Op het vliegveld aankomen in Gambia, beginnen de controles, vingerafdrukken, scans en wachten. Tenminste . . als je geen elleboogkrukken hebt. Dan gaan alle deuren in no-time voor je open, sterker nog; je krijgt begeleiding van zo'n grote donkere imposant uitziende beveiliger. Hup, snel door de douane, en hulp krijgend bij de bagageband. Vervolgens uren wachten op je mantelzorgers. Dan maar zelf krukkend naar de bagageband. Zoekend naar de koffer van Joke en Evert. Onze koeienkoffer was al van de band en ik wist niet precies hoe de koffer van J en E eruit zag. Dat gaf vast een hilarisch beeld: koffer eraf.... oh nee, toch niet, hup weer erop. Uiteindelijk weer herenigd en dan hebben ze op het  vliegveld een computer. Ik kan mij herinneren toen Linde en ik van Senegal Gambia in gingen alles werd genoteerd in een enorm boek.

Iedereen wil graag een excursie aan je kwijt of een bingokaart. Maar ik hoorde van Els dat Anna en Bouba vrijdag aankomen op Banjoul. Wie weet heeft Bouba nog goede tips of misschien zelfs tijd over! Ik kan altijd even een appje wagen😄.

Tot zover, eerst even weer een paar baantjes zwemmen en ontzettend zonnebaden.

Tuut Gea

1. Linde:
    19 februari 2024
    Heerlijk om alles weer te volgen! Geniet ervan!
    Enne, nu wel erg benieuwd naar die fout die je gemaakt hebt natuurlijk;) X
  2. Ellen Kingma:
    Wij ook. 😂
    Veel plezier en Genietse. 😘
  3. Anna:
    19 februari 2024
    Het Gea. Leuk weer in Gambia. Wij komen misschien. Dit is afhankelijk van de politieke ontwikkelingen in Senegal.
    Have fun!
    En…wat schrijf je toch leuk..fijn om te lezen! Dank!
  4. Els:
    19 februari 2024
    Ben ook heel nieuwsgierig wat je fout hebt gedaan!!! Maar heel veel plezier daar samen
  5. Herriet:
    19 februari 2024
    Heel veel plezier en lees met plezier jullie belevenissen X
  6. Jaap:
    20 februari 2024
    Wanneer gaat dat tipje omhoog?
    Genietse😘
  7. Mary:
    22 februari 2024
    Hele fijne vakantie Gea, lekker van genieten. En ik ga er vanuit dat jij alweer van alles hebt beleefd 😘

Jouw reactie