Heidelberg

30 april 2025 - Neckargemünd, Duitsland

Gisteren zijn we aangekomen in Heidelberg. Naja, in de buurt: Neckargemünd. Aan de rivier de Neckar. Toch maar niet aan het water gaan staan vanwege de ganzen en het "voortrazende" binnenvaartverkeer.Thuis hadden we jaren geleden ook veel ganzen en zeker als er jonge ganzen waren geboren liepen we absoluut een stukje om. Tot een buurvrouw de gemeente had gebeld en er een stuk of wat  werden gevangen. Of er ganzenlever van gefabriceerd is of een herplaatsing heeft plaatsgevonden is nooit duidelijk geworden. Wel dat de overgebleven ganzen vervolgens bij diezelfde buurvrouw, bij de  voordeur zijn gaan liggen. O ja, en veel poepen🤭.

Gisteren getracht via een qr-code broodjes te bestellen voor een aantal dagen. Heel vervelend dat het betalen telkens niet lukte. Hoezo digibeet ( Zegt Eric vaak over mij, het zal je verrassen wie de bestelling heeft gedaan) 

De bakkersvrouw kwam gisteravond langs om te vragen of we werkelijk 60 broodjes wilden bestellen🙈. De broodjes gaan gewoon bij de rekening op. Fijn dat ze even kwam vragen zodat we niet alleen maar op (water en)  brood hoeven te leven.

Heidelberg is weer totaal anders dan de vorige steden. Een levendige universiteitsstad(je) met prachtige gebouwen, gezellige straatjes en mooie pleinen. 

Een lekker kopje koffie gedronken. Eric dan, en ik had erge zin in ciroenthee. Dat was een kop warm water met schijfjes citroen. Weer erin getrapt! In de sauna heb ik ooit eens zoethout thee besteld; warm water met n stok zoethout erin. ( als ik toen een onderbroek aan had gehad, had ik het vast in mn broek gedaan🤣)

Het kasteel bezocht. Dat lag wel een behoorlijk stuk boven de stad. We hadden al een aantal uren door de stad geslenterd, dus op de fiets. Poeh, terug toch maar lopend. Gewoon omdat we nog steeds geen helm hebben gekocht. 

Morgen maar zien wat we gaan doen, vooralsnog eerst boeken uitlezen.

Grusse Gea

3 Reacties

  1. Ria de Jonge:
    30 april 2025
    Weer een mooie dag 🥰Is de helm verplicht of de berg te steil?
    Genietse 🌞😘
  2. José:
    30 april 2025
    60 broodjes.. 😁
    Eric had het dus goed bekeken, koffie oké, thee niet helemaal!
    Gruss
  3. Anneke:
    1 mei 2025
    Is het weer in Heidelberg ook zo mooi?
    Fijne leesdag!