Osnabrück
2 mei 2025 - Osnabrück, Duitsland
Om straks niet de gehele dag in de camper te hoeven toeren om thuis te komen, vandaag richting Osnabrück gereden. De camping die we hadden uitgezocht was behalve lastig te vinden ook gerund door een bejaard stel. We moesten een anderhalfuurtje wachten omdat de mevrouw van de incheck gewapend met rollator douches aan het schoonmaken was en ze daarna nog recht had op pauze. Ik begrijp dat goed. (De rollator ook: wat een geweldige uitvinding is dat😍. Terwijl je als uitje met je pas gerestaureerde heup graag meegaat om boodschappen te doen, vraagt de familie die autorijdt steevast:" moet die #@ rollator mee?" En het stralende antwoord is dan :" Ja"😁 . Ff uitrusten en zitten op het plankje, boodschappen in je oekeloetige mandje en een o zo handige handrem voor het geval je toch bijna in 7 sloten tegelijk wilt of gaat lopen)
afijn... De camping oogde op de foto's fris en fruitig. De harde waarheid is dat het fruit nogal aan bederf onderhevig is. En zo rook het ook🫢. Na zeer kort overleg een andere camping gezocht. Wel aan de andere kant van de stad en zeker 20 kilometer omrijden.
Maar heerlijk hoor hier. Ook ietwat gedateerd en de man van de incheck doet even de honneurs waarnemen omdat de eigenaar op vakantie is. Duidelijke uitleg ontbrak en of we alvast contant konden betalen. Volgens Eric moeten we voor het douchen geld in een automaat stoppen, alleen staat er niet precies op welk muntgeld het moet zijn🤑. Briefpapier is not done en muntgeld schaars.
Nu had ik ook 50 cent in mn BH "verstopt" ( domweg omdat ik geen zakken heb in mn jurk) en nergens meer te vinden dat ding. Hoe ik ook stond te schudden bij de winkelwagentjes.
Naja, het leven is soms een behoorlijke beproeving😊.
Morgen de stad bekijken en wie weet wat de dag zal brengen.
Grusse Gea


Geniet nog even!