Ff time out

2 augustus 2022 - Ercolano, Italië

Vanmorgen na het ontbijt bij de receptie gevraagd of de scooters er waren. NAH, dat was een probleempje, maar morgen zou het zeker lukken....

Ok, wat willen we gaan doen dan? Nou.... Niks, eigenlijk. Ongeveer twintig minuten lopen verder, richting Napels, hebben we een superleuke plek ontdekt: hotel met zoutwaterzwembad ( ok, daar kwamen we ook pas vanmiddag achter😅) een mooi strand en toegang tot de zee, badmeesters en een barretje.

Daar kon je dan ook de badmutsen kopen die we perse moesten opdoen in het zwembad. Behalve als je erg kaal was, dan had je profijt van positieve discriminatie.

Een beetje gekke regel: als je als gast kwam en je had een tafel voor het diner gereserveerd, dan mocht je in het zwembad verblijven tot zeven uur 's avonds. Anders moest je toch echt weg om half zes.

Je raadt het al: we bleven gezellig eten ( alleen al omdat die pizzeria waar we gisteren zo lekker hadden gedikdakt, dicht was).

Heerlijk was het. Bovendien werden we getrakteerd op een fantastische zonsondergang.... Ik denk een kleine tiental foto's geschoten waar wel of geen filter over gelegd is. Ook onze generatie wordt steeds handiger met de smartphone 🤣.

Voordat we weer vertrokken kregen we een hele sterke limoncello mee ( in een klein plastic bekertje) voor onze terugwandeling naar "huis".

Wel smalle, een beetje lugubere straatjes waardoor we liepen. Bij elke passerende auto stonden we bijna stijf met de neus tegen de muren ... Dat wekte wel lachsalvo's op bij sommige bestuurders. Maar je zal maar een van ons zessen van het asfalt moeten pulken...

In de lobby nog wat gedronken en lekker gekletst. HEERLIJK! Zo'n dag niksen... Ik denk dat we er donderdag nog eentje doen😁.

Hoewel ik ook nog wel neig naar een ochtend Napels. Gewoon omdat ik denk dat er nog meer te zien is...

Morgen naar Pompeii. Met of zonder scooter. Gisteren streek er een Italiaanse familie neer achter ons in de pizzeria en begon gelijk een praatje. Luigi, een bijna zeventiger is taxichauffeur en ik kreeg zijn kaartje. Geen scooter? Dan bel ik Luigi!

Buona Notte,

Tuut Gea

1. Els:
    3 augustus 2022
    Heel benieuwd wat jullie hebben gedaan, vandaag? Lees het morgen wel. Tuut
  2. Jan Harms:
    3 augustus 2022
    Leuk he dat onverwachtse. Geniet er nog maar van.