Hua Hin

25 juli 2014 - Thailand, Thailand

Hua hin  We gunden jullie even een dagje rust vandaar dat het even duurde voor een nieuw verhaal . Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat de WiFi verbindinding erg slecht is. Bovendien volgen we hier de gebeurtenissen in Nederland omtrent de MH 17  en hebben gisteren of nee eergisteren alweer, een minuut stilte in acht genomen. Wel even rekenen met de tijd, hier was het vijf voor negen 's avonds en we zaten net aan tafel bij Siggi. Siggi is een Duitser die hier al vijf jaar woont en werkt en we hebben heerlijk gegeten in zijn restaurant. Gewoon even zuurkool in plaats van alle kleuren curriculum....

Eergisteren zijn we om twaalf uur 's middags opgehaald en in een kleine twee uur naar Hua Hin gereden. Dit is een redelijke badplaats in het oosten. De rest van de middag hebben we doorgebracht op het strand . Heerlijk lauw water maar wel veel stenen zodat de mannen redelijk gehavend uit het water zijn gekomen. Een pleister was gauw gevonden. Op het strand hebben de dames hun nagels laten behandelen, wat een verwennerij! Nadat we bij Siggi hadden gegeten zijn we de stad in gegaan en we hebben onze ogen uitgekeken. De mannen sjokkend, een meter of of tien achter ons aan, werden aangesproken door wat Egbert noemde " bouwdozen". Prachtige vrouwen met mannelijke trekjes zal ik maar zeggen....We belanden uiteindelijk in een soort jamtent waar verschillende mensen  zongen of gitaar speelden. Wel redelijk wat oudere mannen ( wij meenden Europees)  met jonge Thaise meisjes. ...Gisterochtend lekker uitslapen en met de tuktuk naar monkey mountain  en een tempel bezocht. De apen zijn erg geïnteresseerd in brillen en andere losse zaken zodat we goed moesten oppassen. Tijdens de koffie kwam de koffiejuffrouw met een zweep op de apen te verjagen. Boven in de tempel was een vrouwelijke monnik in het wit. We kregen een geluksbandje nadat we een gift voor de tempel hadden gegeven. Het werd steeds warmer en hebben het strand opgezocht, omdat het hier laagseizoen is lukte het ons een prachtig plekje te bemachtigen op het gras met bedjes en " roomservice" . Lekker kletsen, genieten van het prachtige uitzicht en een dutje doen. Even een bite voordat we gingen eten maar dat waren redelijk veel schalen vis en loempia's. In no. time waren ze leeg. Vanaf het strand naar " papa John" een aanrader volgens Siggi en inderdaad; erg lekker! De biefstukken van Jaap en Eric hingen bijna over hun bord, niet dat de borden zo klein waren maar de stukken vlees enorm groot.... Met de tuktuk weer naar het hotel en zo vliegen de dagen snel om. Vanmorgen zijn om acht uur opgehaald voor een drukke dag hier in de omgeving. Onze Gids had vertraging en dat gaf Ello de tijd om te informeren of zijn bril in het vorige hotel was gevonden. Zowaar een tas vol was bij de receptie afgeleverd, snoepjes, en andere onbeduidende zaken maar gelukkig ook de bril op sterkte  afgegeven! Wat een geluk! In een busje met airco ( goddank!) reden we naar suikerplantage waarna we bij een gezin de verwerking hebben gezien maar ook geproefd. Een, laten we zeggen bijzondere geur.... De soort cakejes waren wel lekker, low fat ( stijf van de suiker...) vervolgens zijn we naar een tempel gereden waar Els  buiten bleef vanwege de vleermuizen. Daarna door naar een school. De kinderen leren daar Engels ( erg klein beetje) en Gronings ( moi!) en andere zaken, wel armoedig als je bedenkt hoe wij les geven. We kregen nog een optreden van de jongens met hun muziekdocent en de meisjes dansten voor ons. Het duurde niet lang of wij moesten natuurlijk meedoen. De kinderen waren allemaal in schooluniform en waren niet verlegen. Wie weet kwam de volgende groep toeristen een kwartier na ons maar dat gevoel kregen we in elk geval niet. Na een korte tijd weer in de bus en op naar de lunch. Dit was heerlijk! Lekker Thais , dus bijna suiker bij hand ( pittig)  daarna naar het zomerpaleis van de koning, nu een museum . Weer veel apen, maar we worden steeds handiger in het bewaken van onze eigendommen . Andere toeristen werden bestolen van hun flesjes water en andere zaken. ( leuk om te zien.... Als het een ander overkomt..) de laatste stop was een imposante grot met 190 boeddha's , alle verschillende. Prachtig licht en veel wierook. En weer veel apen.... Apen voeren is een sport op zich, vraag maar na bij Ellen.  Nu bij het zwembad in het hotel en... Gelukkig WiFi ! Straks lekker eten en pinnen. Morgen een vrije dag en morgenavond in de nachttrein naar de jungle. Wie weet hoe onze boomhutten eruit zien ( nog steeds niets over gelezen...) voor nu sawadee ( groet in het Thais) liefs gea