Amphawa

23 juli 2014 - Delfzijl, Nederland

Op het moment dat ik dit schrijf is het nog erg gezellig in de gezamenlijke ruimte tussen onze hotelkamers. Het bier is zo langzamerhand op en de gekochte wiskey op Schiphol wordt soldaat gemaakt. Nog steeds erg warm, ongeveer tweeëndertig graden met een hoge vochtigheidsgraad. Veel zweten dus.               Vanmorgen zijn we om half negen opgehaald met een busje en onze Gids heeft ons afgezet bij het station. Ongeveer een uur in de boemeltrein gereden en erg leuk om met de lokale bevolking in de trein te zitten. Een grote verscheidenheid aan mensen met allerlei producten stapten in en uit. Direct langs de kant staan kleine huisjes van golfplaten en van slagbomen hebben ze hier nog nooit gehoord. We kwamen aan in Mahachai ( sorry maar de kaart zal ik snel proberen aan te passen...) een vissersdorp waar tweemaal daags de trein langskomt. Mensen hebben hun waar uitgestald op de rails en moeten dat dan snel weer oppakken. Niet dat we dat gezien hebben omdat we in de trein zaten... Later hebben we de markt bezocht het is een groot raadsel waar ze die koopwaar dan wel weglegden, want de ruimtes zijn erg beperkt...( foto's toevoegen moet ik nog even uitzoeken, geduld a.u.b.) het stonk er geweldig. De krabben waren nog levend , hoe vers wil je het hebben, aan elkaar gebonden met touwtjes. Zou dit in Nederland mogen van de partij voor de dieren? Vervolgens zijn we naar de drijvende markt gereden, beetje jammer dat de markt nu geen markt was, maar daar waren we op voorbereid. In het boekje stond ; alle dagen behalve op dinsdag en woensdag... We kwamen tegelijk met een tropische regenbui bij ons hotel aan.  Dan maar binnen lunchen. Het was wel een beetje lastig voor zes man personeel om voor acht man een lunch te serveren. Egbert heeft lang gewacht en uiteindelijk niets gekregen... ' s avonds hebben de kok en het personeel het gelukkig weer goed gemaakt!  ( " hulde" moet ik van ello speciaal vermelden, je ziet dat het niet meevalt als iedereen zich er mee gaat bemoeien...) De mannen zijn gaan fietsen. Je moet je voorstellen dat de Thaise bevolking gemiddeld twintig centimeter kleiner is en dan onze kerels. Knieën bijna aan t stuur, mandje voorop en vooruit met de geit! Wij als meiden hebben onze welkomsmassage gehad en voelden ons gelijk een stuk soepeler. Ergens in een dorpje gaan we ons zeker van top tot teen laten masseren. Volgens Els zeker de helft goedkoper, we kunnen haast niet wachten. Ria en ik zijn nog met z'n tweeën op de fiets weggeweest. Iedereen rijdt hier links en dat valt niet mee, zeker niet als je ook nog een paar bijtgrage honden van je af moet fietsen.  Vanavond voor het eten hebben we een boottocht gemaakt om de vuurvliegjes te zien. Dit was werkelijk adembenemend mooi. We zijn zeker een uur op het water geweest en onze kapitein wist alle plekjes te vinden. Een kapotte kerstverlichting is er niets bij. Zoals eerder genoemd heerlijk gegeten en nu bijna naar bed. Vast welterusten liefs Gea .

1. Alet:
    22 juli 2014
    Weer een prachtige dag zo te lezen, leuk hoor! Geniet van alle massages, heerlijk!! Groetjes aan allen! X
  2. Suzewesterveld:
    22 juli 2014
    Leuk om op deze manier wat meer over de lokale bevolking en gebruiken te weten te komen! Wel vermoeiend zeker, die 32 graden! Fijne dag morgen!
  3. Herwig en diana:
    22 juli 2014
    leuk om te lezen, jullie hebben intensieve dagen...liefs Diana
  4. Noor en Peter:
    23 juli 2014
    Hoi lieve Gea en kornuiten
    Wat leuk dat wij jullie belevenissen nu ook kunnen volgen. Noor ziet dat jullie goed op die-eet zijn. We hopen nog veel verhalen en foto's van jullie te zien.
    Veel liefs, Noor en Peter
  5. Joke:
    27 juli 2014
    Heerlijk die massages, leuk om jullie te volgen!!