Khao Sok

27 juli 2014 - Hua Hin, Thailand

Gisteravond zijn we met de nachttrein vertrokken vanuit Hua Hin naar Surat Thani. Onze trein had een beetje vertraging maar dat schijnt hier meer regelmaat dan uitzondering te zijn. Wat een bedrijvigheid op het perron! Vrouwen die met enorme dienbladen met eten rondlopen en mensen hangend uit het treinraampje die snel een soepje kopen. Dit gaat allemaal razendsnel want de trein blijft niet lang staan. Dan komt de bel voor de volgende trein. Een grote koperen bel wordt geluid en dan wordt er omgeroepen welke trein er een kwartier later komt. Enorme lange treinen rijden hier rond! Buiten op de wagon staat een nummer en dan is het rennen geblazen! In de wagon zijn allemaal bedden opgemaakt en moet iedereen stil zijn. Op naar de restauratiewagen dachten wij maar dat feest ging niet door want die was net gesloten. Gelukkig hadden we nog een paar blikjes drinken bij de 7 element gescoord. Even tanden poetsen ( een kunst op zich in een krappe wagon) en maar naar bed. Redelijk goed geslapen met tussenpozen want zo'n trein gaat rustig 's nachts rangeren. Vanmorgen waren we rond vijf uur in Surat Thani. Het was nog erg donker maar we werden direct goed opgevangen door een mevrouw. Lekkere bak koffie en hup in het busje. Eerlijk is eerlijk onze reis verloopt tot nu toe erg soepel. Vanmorgen rond acht uur kwamen we aan bij onze " boomhutten" , een prachtig ieniemienie resort, midden in de jungle. Heerlijk ontbeten en wat gezwommen in het zwembad. We gaan nu zo langzamerhand aan de lunch en dan bespreken we met onze gids wat we gaan doen; mogelijkheden te over. Ondertussen heeft het hier flink geregend, maar de temperatuur is steeds boven de 30 graden. Sawwadee liefs gea.   Excuses voor de schrijffouten want het gaat niet altijd even gemakkelijk op de telefoon....