Long day part 2

29 juli 2014 - Khlong Sok, Thailand

Hier is het ondertussen elf uur 's avonds en zijn net een klein uurtje terug van onze night safari.( Ello Ria Eric en ik) het was echt de moeite waard! We hadden dezelfde gids als vanochtend en die jongen zwerft ' 's nachts ook regelmatig alleen door de jungle. Hij wist precies waar welke beesten zaten. Kikkers, schorpioenen, nachtvlinders, kameleons. En spinnen. Ook hebben we een tarantula gezien! ( ik heb geen enkele keer gegild..) we hadden ons weer van top tot teen ingesmeerd met deet, en nieuwe poncho's van de receptie gekregen. We hadden gehoopt ze niet nodig te hebben maar helaas... ( ik was verdorie nog niet eens opgedroogd van vanmorgen!) Enfin, nu lekker gedoucht en straks slapen. Vanmorgen zijn we om negen uur gehaald voor een hike van twee uur. Omdat Egbert z'n tas in de auto had laten liggen , hebben we behoorlijke vertraging opgelopen... Maar zeer de moeite waard. Onze gids was soms van het padje ( met ons erbij) en je moest toch over goed schoeisel en dito conditie beschikken om de tocht tot een goed einde te brengen. We hebben niet veel dieren gezien, maar hij was ook erg handig met zijn kapmes. Er werden allerlei hoedjes en andere ongein gesneden van bamboe. De dieren waar Eric Egbert en ik vooral last van hadden waren bloedzuigers. Ik had alleen maar een pofbroek mee, die komt iets over de knie. Maar we hebben zulke enorme stortbuien gehad dat die broek bijna op m'n enkels hing! Dat was weer een meevaller tegen allerlei beesten was mijn overtuiging , helaas.... Pas tegen half twee waren we terug voor de lunch.Het eten is hier fantastisch ! Wat nu volgt zullen onze meiden niet leuk vinden , maar we zijn op olifanten tocht geweest... Eerlijk is eerlijk we hebben een grondige inspectie gedaan op littekens en deze niet of nauwelijks aangetroffen , toch hadden we allemaal gemengde gevoelens bij deze tocht. Bij deze beloven we dan ook plechtig niet meer op een olifant te kruipen. Vervolgens zijn we naar een waterval gereden en hebben nog apen gevoerd. Daarna terug naar onze huisjes een drankje gedaan en heerlijk gegeten, hup in de auto en weer weg voor de night safari. Een long ( maar geweldige) day! Welterusten , sawadee! Liefs Gea

1. Marja Wieringa:
    29 juli 2014
    We genieten volop van jullie verhalen en leven ons helemaal in.
  2. Suzewesterveld:
    29 juli 2014
    Ik kijk alweer uit naar morgen...!!
  3. Suzewesterveld:
    29 juli 2014
    Ik kijk alweer uit naar morgen...!!
  4. Herwig en diana:
    Geniet ervan!!!