Massa Lubrense

26 juli 2022 - Sorrento, Italië

We hebben Rome achter ons gelaten met goede herinneringen. Gisteren heerlijk gegeten en enorm in de watten gelegd door Constantino, onze ober. Zelfs sigaren, amaretto en grappa werden aangesleept.

Nou, in ruil maar een hele goede resensie geschreven.

De zon gaat langzaam onder, we of liever :ik... Zit nog in de tuin van ons gehuurde huis. Iedereen neemt om de beurt even een douche.

Vandaag vertrokken we van Rome naar Napels met de trein. We konden kiezen uit een groot assortiment treinkaartjes. Van Dertien euro tot een kleine vijftig euro. We moesten toch dik tweeënhalf uur in de trein.

We hebben voor de dertien euri gekozen en dachten aan de plastic stoeltjes in de metro. ( ook een koopje trouwens: 1.50 euro voor een kaartje) de kans in de metro bestaat dan wel dat je tegen elkaar aangedrukt staat en toeval of niet... Dat er bonje ontstaat... Miss echt, miss een truc van zakkenrollers. Het ritsje van de broek van Ello was in elk geval open en dan niet door hemzelf.

De trein voor dertien euro was eentje met WiFi, goede stoelen, en een oplader voor de telefoon. Een vriend vertelde me eens : heb eens minder of geen (hoge) verwachting... Dan valt 't ook niet tegen. En hoe waar is dat?

Vanuit Napels een transfer naar ons huis in Massa Lubrense. Langs Pompeii en de Vesuvius. Een dik uur gereden.... Prachtig! Genoeg te beleven hier... Dat zullen we straks wel bespreken onder het eten.

Vanmiddag boodschappen gehaald voor de komende drie dagen...  Alle rugtassen volgestouwd met vanalles en nog wat. Het lijken wel camping-inkopen😁.

Tuut Gea

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    26 juli 2022
    Oeps….! Zelf weer boodschappen doen… na zo’n lekker verwenweekje.
    Enfin, heeft ook wat!
    Succes en Geniet!
    Ik verheug me op jouw volgende reisverhaal.
  2. Jan Harms:
    27 juli 2022
    Leuk man Veel plezier en ik zie uit naar het volgend verhaal. ( belevenis)