Rome part two

25 juli 2022 - Rome, Italië

We liggen even heerlijk op bed en komen bij van een warme, leuke dag in Rome.

Vanmorgen voelde Eric zich weer redelijk en een deur naast onze ingang konden we voor maar liefst twee euro ontbijten. Een kop koffie, twee plakken cake en vier croissants met pudding mochten we verdelen. Hoe goedkoop is dat? Natuurlijk meer koffie besteld en even later naar de metro gewandeld. Heerlijk koel onder de grond, zo'n eenendertig graden. Bij het Colloseum uitgestapt waar Jaap en Ria een gids hebben genomen. Of liever gezegd: de gids hen😁.

Ello Ellen Eric en ik hebben een stuk gewandeld en een bak koffie gedaan. Je moet je voorstellen dat veel restaurants een soort van grote vlonder op de straat hebben met 'n parasol erboven. Het duurde niet lang of de eerste violist diende zich aan. Ondanks het losgeld of dankzij... Bleef hij een overspannen Vivaldi spelen..

Bij het Forum is er iets nieuws: online kaarten bestellen, maar dan alleen met de Visa te kunnen afrekenen. Rome.... Drukke plekken.....  Zo weinig mogelijk mee ivm zakkenrollers... Geen Visa, dus geen Forum

Circus Maximus doorlopen en een hand in de "muil" gewaagd... Alle vingers nog intakt😅

Door naar Isola Tiberina, want daar is het beste ijs van Rome te koop. Inderdaad heerlijk, maar met deze temperaturen toch soort van "snel-eten-likken-slurpen" amper tijd om er echt van te genieten er was namelijk  geen rietje bijgeleverd.

Door naar het Pantheon. Jaap had erg last van zijn knie en probeerde een elektrische step te nemen. Mannen zijn toch niet direct tot een ander om hulp vragen bereid.... Dat hebben wij tenslotte maar gedaan. Ook hier was een visacard nodig. Tja, geen step dus.

Bij het Pantheon erg druk. En de metro opgezocht, waarbij we bij toeval de Spaanse trappen ook nog even hebben afgevinkt.

Erg veel dorst gekregen. Maar de meeste tentjes zijn pas om zes uur open en de vijf zat al in de klok. Dan maar weer naar de pizzeria waar we gisteren hebben gegeten. "de mosterd na de maaltijd-pizzeria" noemde Ello het🤣. Daarover waren we minder te spreken. De glutenvrije-pasta van Ria kwam pas toen wij de pizza's bijna hadden verorberd. Bovendien niet gaar ( ai, toch 'n minpunt).

Maar ze maakten het goed met een glas limocello en een bord met, ja met wat eigenlijk? Het smaakte naar oliebollen, maar dan langwerpig, met chocolade en? NIET glutenvrij🤓.

Ach, wij zijn de beroerdste niet en de eigenaar beloofde ons vanavond volledig in de watten te gaan leggen als we weer gaan komen. Vooruit, vanavond herkansing. We gaan het zien😋.

Rome is prachtig en een aanrader ( vooral in de winter 🤣).

Morgen naar het station en dan de trein naar Napels. Maar zover is het nog niet.

Tuut Gea

1. Els:
    25 juli 2022
    Rome, is prachtig!! In het voor of najaar nog een keer terug😅😅 fijne voortzetting. Dikke tuut
  2. Gretha:
    25 juli 2022
    Ben er even voor gaan zitten Gé! Prachtige verhalen weer! En erg warm zo in die steden. Is Eric weer boven Jan? Wat een enorm schip zeg! Onvoorstelbaar. Geniet nog even en hopelijk bevalt Napels straks beter. Xx
  3. Laura:
    26 juli 2022
    Morgen de visa maar mee in de onderbroek!
  4. Jan Harms:
    26 juli 2022
    Goed dat Eric weer wat is opgeknapt. Weer een mooi verhaal. Jullie genieten, maar als ik dit lees ik ook. Goede reis naar Napels.
    Pa