Van Palas de Rei naar Arzua

18 oktober 2022 - Arzúa, Spanje

Vandaag een pittige wandeling gehad qua hoogteverschillen. We hadden gerekend op zeker 35 kilometer, maar na 30 kilometer kwamen we zowaar aan bij ons hostel. Hoe blij waren wij 😅. We weten nog niet waar ons ontbijt is morgen, maar wie dan leeft wie dan zorgt.

Fantastisch loopweer: korte broek en T-shirt. Hoe fijn! Die weersverwachting kan de prullenbak in. Oftewel, ik kijk er niet meer naar.

Onderweg veel gesprekjes gehad waarbij mensen over de hele wereld al dagen en dagen deze route lopen. We durven dan bijna niet te zeggen dat dit nog maar onze derde dag is. Zeker als mijn suikergehalte gilt om te worden bijgevuld. Ik weet van mezelf dat ik dan gewoon even m'n mond moet houden, of juist iets erin dien te proppen🤣.

Erg vriendelijke mensen hier, die dan weer weinig Engels spreken, dat dan wel weer. Maar we voelen ons overal erg welkom.

Prachtig is het hier. Een super afwisselend landschap, veel oude bossen ( vind je de Veluwe al leuk is dit zeker een aanrader) en veel gelegenheden waar je iets kunt eten en drinken. Het kost hier werkelijk niks.

Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Schiphol kun je voor hetzelfde geld hier zeker drie maal eten en drinken op 'n dag.

Nu even bellen met het thuisfront en ons zoutgehalte bijvullen. Eric vond :" Buen Camino" een gekke afsluiting🤣. ( bekt wel lekker) Dus eindig ik maar weer met 'n tuut. Ook namens Joke