Afwisselende dag!

28 april 2023 - Petra, Jordanië

Vanmorgen zijn we na een heerlijke nacht en lekker ontbijt vervoerd naar het beginpunt van de Wadi Gwayr. Dat gebeurt dan met een terreinwagen omdat er vanaf de ecolodge een pad vol gaten, stenen en hobbels ligt, totaan het servicepunt. Dat is een punt ongeveer driekwartier "rijden" vanaf de ecolodge.

Deze auto had z'n beste tijd wel gehad😂, we zaten bijna op de veren, deuren misten vanalles en de raampjes wilden niet meer dicht. Maar hij bracht ons waar we moesten zijn😊.

Wat een fantastische hike hebben we gemaakt :door de rivierbedding met telkens andere kleuren van de bergen. Heel veel oleanders in de bloei, wat een prachtig beeld gaf.

En weer kwamen we niemand tegen, wat we heerlijk vonden. we zijn dan wel toeristen zonder dat we op een dergelijke wijze willen overkomen🤣 (vooruit: Op een vrouw na, notabene komend uit Hilversum, die met een gids op pad was.)  Toch 9,5 km in dik 4 uur gelopen.

Even opfrissen en gebracht naar het servicepunt waar een transfer naar Petra op ons stond te wachten. Beetje vreemde man, die ons vervoerde en voor maar 10 dinar wilde hij ons eerst naar klein Petra brengen. Zo gezegd zo weer afgevinkt.

Prachtig vonden wij! Dat belooft iets als we naar "groot" Petra gaan.

De weg van Feynan naar Petra was spectaculair mooi!  Het leek wel 'n beetje op Bryce canyon in de VS. Die kleuren en vormen... Een erg grote WOW factor.

Doordat we naar klein Petra waren geweest kwamen we laat aan in Petra. Eerlijkheidshalve hadden we gewoon erg veel zin in 'n hamam, stoombad massage enz. Het Turkse stoombad was hier om de hoek dus badkleding mee en de hamam geboekt. Ik kan je vertellen dat ik eigenlijk blij was dat die massage maar 'n kwartier duurde, crisis! Wat een potig mens, zo te kneden op m'n kuiten...

Vervolgens even gegeten in de buurt en lekker traditioneel. Geen flauw idee hoe de gerechten ook alweer heetten maar jammie!

Nu lekker op bed en dadelijk maar slapen ( het is hier een uur later dan in Nederland, dan klinkt het minder "idioot vroeg"  en vooral: zo niet ik)

Weltrusten en 'n tuut

1. Andrew:
    28 april 2023
    Mooie natuur en mooie ervaring lijkt me!
  2. Eric:
    Ben je moe Ge? Komt de rest van het verhaal morgen? 🤣🤣🤣
    Lekker slapen straks en eem dikke kus. E.
  3. Jackelien:
    28 april 2023
    Hey lieve nichten, oke dat klinkt wat vreemd, dus, Lieve nichtjes😉 ik moest even wat verhalen inhalen, beetje druk, volgens mij is iedereen op vakantie en ben ik alleen aan het werk😅 maar jee wat een geweldig avontuur. Ik 'smul' van je verhalen. En de mooie foto's. Dikke smok, jullie nichtje uut Ass'n
  4. Harma:
    28 april 2023
    Wat weer heerlijk genieten van je avonturen Gea. Waardevol om dit avontuur met je zus te ondernemen.
    Kijk elke dag uit naar je aanvulling. Ga zo door.
  5. Linde:
    28 april 2023
    Heerlijk! Had wel graag je gezicht willen zien tijdens die massage! Volgende keer maar even een selfie….
    Have fun! X
  6. Herriet:
    28 april 2023
    Wat weer een prachtig verhaal en jullie genieten er wel van. Geniet nog even van jullie “onderneming”
  7. Anneke:
    29 april 2023
    Ik moest even wat inhalen. Kon ze niet openen. ( was op Texel)