PETRA!

29 april 2023 - Petra, Jordanië

Even denken wat de juiste aanvang moet worden van wat we vandaag hebben gezien... Onbeschrijflijk mooi en absoluut dit moeten zien  is dan misschien nog het meest toepasselijk.

Vanmorgen tijdens ons ontbijt, zo rond half negen, nog eens rustig gelezen wat ons te wachten zou staan. "Oh, ik lees net dat de beste tijd half zeven in de ochtend is, nou dat redden we niet meer"....

Een beetje gedoe met de Jordanpas, nog weer tickets moeten halen en ondertussen baalde ik dat ik m'n wandelstokken niet mee had genomen, in de veronderstelling dat we maar hooguit een kilometer of vijf zouden lopen.

Diana vond teruglopen naar het hotel zonde van de tijd, dus extra stokken gekocht.

De route naar het oude Petra was adembenemend mooi, een steeds nauwer wordende kloof, zoveel kleuren, oude Romeinse paden en veel bochten.

Wat een grote stad met veel grotten prachtige uitgehakte figuren, mozaïeken veel kamelen en ezels. Die als Ferrari taxi's worden aangeboden😂. Een uit de kluiten gewassen man ging op zo'n ezeltje zitten en geen stap meer dat beest. Ik kwam niet meer bij.

Diana heeft alle trappen die ze maar kon vinden gehad en haar kuiten staan redelijk op ontploffen.

Omdat we morgen een kilometer of veertien door de woestijn gaan lopen, heb ik die trappen gelaten voor wat het was, een beetje mijn knie ontzien 😅. Er was genoeg te zien op een dergelijke toeristische plek en de koffie was,  hoe wonderlijk, spotgoedkoop.

Later dachten we een lekkere jus met mint te scoren maar heb nog maar de helft van m'n glazuur op de tanden vermoed ik...

Vanavond hebben we nogmaals de route gelopen voor de lichtshow. Echt prachtig.

Tussendoor nog even terug voor een korte siësta en een lekkere maaltijd. De tijd hier vliegt voorbij.

Morgenvroeg om zes uur opstaan en om zeven uur worden we opgehaald voor een twee uur durende rit richting de Wadi Rum. Een lange hike met een gids en een overnachting in de woestijn.

In ieder geval geen minaret naast de tent, mag ik hopen.

​​​​​​Nu maar vlot slapen en morgen vroeg weer op. ( reizen is doodvermoeiend 😂)

Weltrusten en 'n dikke tuut

1. Linde:
    29 april 2023
    Man! Straks weer aan het werk = haast uitrusten voor jou! Wat een belevenissen. Voorzichtig en veel plezier maar weer! X
  2. Eric:
    29 april 2023
    Leuk Ge. Je beleeft veel daar. Hebben ze daar niet een weegschaal voordat je op zo'n ezeltje gaat zitten. Geniet van jullie tocht door de woestijn en voorzichtig met die knie. X E
  3. Jaap:
    30 april 2023
    Mooi te lezen dat jullie fantastische reis maken. Een gedeelde smart mijn knie is ook dik, misschien iets met de warmte?
  4. Ello:
    30 april 2023
    Weer een mooi verslag van een prachtige dag Gea!!! Voor vandaag veel plezier en genieten.. 🙋‍♂️
  5. Jaap:
    30 april 2023
    Prachtige reis, benieuwd naar het fotoalbum
  6. Els:
    30 april 2023
    Wat een prachtige reis maken jullie!! Veel plezier vandaagX
  7. Ellen:
    1 mei 2023
    Zeker een mooie reis. Mooie verhalen Gea.
  8. Anneke:
    9 mei 2023
    Ik heb vandaag (dinsdag) dit reisverslag gelezen. Wat een leuk verslag! Je bent ondertussen al weer in Middelstum aan het werk, natuurlijk…., ik ga de nog niet gelezen verhalen nog lezen…., in een soort van achteruit versnelling 🤣🤣