Dana-trail

27 april 2023 - Al-Qadisiya, Jordanië

Zo langzaam trekken we een beetje bij van onze hike vandaag. Slecht geslapen omdat alle straathonden hier-o ( en dat zijn er nogal veul)  de godganse nacht ruzie hadden. Iedere keer als we beesten naderen, dat kan vanalles zijn, roepen we tegen elkaar:" Niet aaien, straks rabiës!"

En toen die honden eindelijk gingen slapen werd er opgeroepen voor het ochtendgebed, zo rond kwart over vier. Werkelijk tot nu toe staat er elke keer een minaret naast onze kamer. Ik kijk uit naar de overnachting in de woestijn. 🤭

Gisteren zei ik dat we de Wadi Gwayr zouden doen maar die doen we morgen. Vandaag de Dana-trail gelopen/gegleden /geklauterd.

Prachtige route, maar wel pittig ( net als wij😂). Zes uur onderweg geweest. Vrij in het begin dachten we nog:"Moet die GPS nog aangezet, we kunnen maar een kant op". Geen eenvoudige route over veel stenen en kiezels. Ook erg smal vonden wij. Uiteindelijk kwamen we een grote kudde geiten tegen en zagen tegelijkertijd ook dat er ver boven ons mensen liepen. De GPS aangezet en idd, wij waren van de route af. Geen probleem, we konden weer op de route komen door een paadje ( wat er voor doorging) te volgen. Na een tijdje hebben wel een erg spannend moment gehad. We moesten om een grote kei en keken in een aardige afgrond. Uitglijden zou zeer onplezierig zijn zacht gezegd. Nu hadden we wel een noodnummer gekregen dat we konden Sms'en in geval van nood, dan werden er paarden en pakezel onze kant opgestuurd.  Enfin, geconcentreerd, heel voorzichtig, om die uitstekende kei geklauterd. Nu stond er verderop helaas geen gids om een foto te maken zoals op de Kilimanjaro.  Uiteindelijk de goede route weer gevonden en na zes uur in de eco-lodge aangekomen. Er is op de kamer geen elektriciteit, alleen bij de receptie, evenals de Wifi. Licht is alleen van kaarsjes en vanavond is er een vegetarische maaltijd. ( geen zak chips bij aankomst,  goed voor ons zoutgehalte dat dan weer moet worden ge-upgraad).

Drankjes: das een keuze uit jus met mint, zelfgemaakte citroenlimonade of water.

Vanavond weer vroeg naar bed en morgen een lange dag met een hike van ruim 11 kilometer. De kilometers zeggen eigenlijk niet zoveel, maar het aantal uren lopen destemeer. 's Middags worden we naar Petra gebracht. We zien er naar uit.

Tuut van ons beide

1. Egbert:
    27 april 2023
    Weer een mooie belevenis "pittige "dames :)
  2. Eric:
    27 april 2023
    Het lijkt me wel erg lekker daar bij die rivier. Weer genoeg beleefd. En.... de uitstekende rots overleefd. Goed gedaan dames. X E
  3. Els:
    Petje af hoor!!!!😅😅😅
  4. Jaap:
    27 april 2023
    Afzien is leuk te lezen met uitzicht over de helblauwe lagune, waarbij alleen het uitzicht enigzins belemmerd word door het grote glas ijskoud bier. Morgen topdag!
  5. Linda:
    27 april 2023
    Dappere dames. Ontzettend leuk om jullie te volgen!
  6. Joke:
    27 april 2023
    Wauw dames, heel knap gedaan!! Super leuk om de verhalen te lezen.
  7. Joke:
    Knap hoor👍
  8. Jaap:
    28 april 2023
    Wat weer een prachtig verhaal over een spannende route. Toppers. 💪
  9. Jan Harms:
    28 april 2023
    Als je iets beleefd heb je ook weer stof om te schrijven. Weer een leuk verhaal, net of je er bij bent.
    Pa
  10. Ello:
    28 april 2023
    Weer een prachtig verhaal.. wij genieten mooi mee zo!