Wadi ibn Hammad

26 april 2023 - Dana, Jordanië

Wat een werkelijk supermooie hike hebben we gedaan door de Wadi ibn Hammad. Hikingsticks ( klinkt beter dan wandelstokken) in elkaar geschroefd en een mooie route door de rivierbedding. Een behoorlijke stroming en soms tot kniehoog water moesten we trotseren. Wij waren de enige personen en hebben ons vergaapt aan de prachtige gekleurde kloof.

Op de terugweg kwamen we ineens redelijk veel mensen tegen. We grapten al dat er een bus was gestopt en deze mensen snel in de kloof zijn geduwd en dan hup weer snel de bus in.

En idd😅.

Met de schoenen vol grind terug naar onze chauffeur Imhad. Vandaag zijn we verder naar Dana gereden waar we een nachtje blijven in een vrij simpel onderkomen. Dit is, een oude stad(je) en morgenvroeg vertrekken we voor een hike door Wadi Gwayr. Dat is een langere wandeling. Een uurtje of zes. Maar hebben hier de hele dag de tijd voor.

Mijn knie houdt het redelijk, hoewel ik denk ik na deze vakantie toch maar mijn huisarts ga opzoeken.

We hebben net een groot glas watermeloen

smoothie naar binnengewerkt.  We waren ook wel toe aan iets anders dan thee of water.

Wat een afwisselend landschap zien we hier, met de Dode zee op 400 meter beneden zeeniveau tot de bergen waar we nu verblijven.

IK ga even kijken of de schoenen en sokken een beetje droog zijn geworden.

Tot later,

Tuut Gea en Diana

1. Eric:
    Mooi verhaal Ge. Goed idee om eens even naar de huisarts te gaan. X E
  2. Herriet:
    26 april 2023
    Wat geweldig om jullie ervaringen te lezen. Morgen veel plezier samen en wees voorzichtig met je knie.
  3. Ellen:
    26 april 2023
    Wat alweer mooie verhalen van je gelezen. Klinkt prachtig allemaal. Genietse verder en hopen dat je knie het blijft doen maar jou kennende geef je niet op. Veel plezier 😘
  4. Els:
    26 april 2023
    Mooi verhaal, weer! Voor morgen een hele mooie dag. Hopen dat goed gaat met je knie!😘
  5. Jaap:
    27 april 2023
    Klinkt als avontuur, kusje op de knie helpt!
  6. Ello:
    27 april 2023
    Mooi verhaal Gea.. heel veel plezier met het vervolg van de reis!
  7. Jan Harms:
    28 april 2023
    Heel verstandig om te dokteren. Je kunt digitaal ( als je WIFI hebt ) alvast een afspraak maken. Anders duurt het weer een week. Veel plezier ( en dat heb ik al gelezen)