avondje uit in Las Vegas

5 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zijn net thuis en bijna blut. Het was een kostelijke avond. De bedoeling was dat we iets zouden gaan eten, drankje erbij, gokje wagen en ook de fonteinenshow bij avond zien.
We hebben een gokje gewaagd bij de roulettetafel. Het heeft mij altijd getrokken zo'n gokje, maar nooit gedaan op de een of andere manier. In het verleden heb ik zelfs eens gesolliciteerd als croupier toen het casino in Groningen openging. Maar nul ervaring. Zelfs nu anno 2018. Dat merkte de croupier hier ook. We hadden afgesproken (wel) 20 dollar per stel aan fiches te gaan kopen. Ik maakte de eerste fout al door achter de tafel te komen. Eigenlijk wilde ik alleen maar op de fiches kijken wat de waarde was, maar werd vlot weggebonjourd. Een aardige Chineese zei dat we het geld op de roulettetafel moesten leggen en dan kregen we de fiches. Zij had ervaring en zo gezegd zo gedaan. We haalden nogal de irritatie van de croupier op onze hals omdat eerst ik een fiche op rood legde. " nee.... minimum inzet is 15 dollar... toen Ellen... " i said... minimum 15 dollar" en tenslotte Jaap... ( stelletje amateurs die we zijn). Na kort overleg iedereen alles ingezet, de spanning steeg..... en.... helemaal niets! Niemand. We moesten enorm lachen om onze eigen onnozelheid, maar zijn nu toch wel ervaringsdeskundigen!
Het fonteinspectakel zou gaan beginnen en we verplaatsten ons naar de grote, zeg maar en soort van, vijver. Uiteraard kom je eerst door verschillende gokhallen en winkels en ach ... we wilden eerst nog wel iets drinken. Dat is erg af te raden in de winkelstraat waar ook de bekende merken hun winkels hebben. Snel weer weg.....
De fonteinenshow duurde niet lang maar was prachtig! Door naar een drankje. Niemand had echt behoefte aan een hele maaltijd dus maar Twee borden nacho's besteld. We zaten op een geweldigde plek buiten en hebben ( toch) de hoofdprijs betaald. Het bier werd in kannen gebracht wat extra voordelig zou zijn. We hebben hiervan niets terug gezien op de rekening we zijn hier nu eenmaal, dan wil je ook alles meemaken toch? We hebben het nog nooit gedaan, dus we denken dat we het wel kunnen.... ( weten in dit geval)
We hebben afgerekend en wilden naar de monorail lopen om naar ons hotel te gaan toen we een soort van pianobar tegenkwamen. Fantastisch! Wat een stel muzikanten! Heerlijk gedanst met Jan en alleman. Echt top. Een vrouw had die pianisten al 700 dollar gegeven en was blij dat ik met haar ging dansen. Het duurde even ( zeg maar LANG) voordat de anderen met ons meededen. Een wat gezette man kwam erbij en was helemaal in zijn nopjes met ons als danspartners. Ik kan wel zeggen dat ik me te pletter heb vermaakt.
Morgen moeten we weer op tijd aan het ontbijt, er staat ons weer een lange reisdag met veelbelovende wandelingen te wachten. We gaan richting Zion. Zin in!!!! Eerst maar even slapen.
Thats all folks!
Tuut Gea

1. Els:
    5 augustus 2018
    Net zo'n onverwachtse heerlijke dansavond als in Thailand?😂😂
    Goede reis en voortzetting?
  2. Gea Fopma:
    6 augustus 2018
    Haha Bijna Els! Dit was een iets chicere tent. een rondje was al 65 dollar geloof ik. Ennn we waren niet op blite voeten. Die in Thailand hebben we bijgeschreven en ingelijst he?💋