sequoia park en Las Vegas

4 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We zijn net weer op onze kamer; avondje uit in Vegas. Het was me wat.... Maar eerst gisteren;
Van Fresno naar Bakersfield met site seeing in het sequoiapark. Dat zijn die enorme hoge bomen van duizenden jaren oud. De rit was goed te doen, ook goed aangegeven deze keer en een prachtig stuk natuur hebben we mogen aanschouwen; beautyful, ongelooflijk, enorm en wat je maar kunt bedenken. Mooie uitzichten en koffie nergens te krijgen. Bij een zelfbedienings apparaat deed de visakaart het niet en dan blijft niets anders dan je flesje water over. Uiteindelijk een meer gevonden met een hoop jeugd. Dit was een christelijk jeudkamp met wekelijks 1000 jongeren en dat 10 weken lang. Gelukkig hadden ze ( zeer betaalbare) koffie en sanitair. De meeste toiletten in het park zijn heel simpel; een bizar diep gat in de grond met een toiletpot erop. Het ruikt er zeg maar ietwat onfris. Maar als je nodig moet dan maakt het niet uit, het duurt even voordat je de echo van wat je behoefte was hoort en er is wc papier genoeg. Dat hangt zes rijen dik achter slot en grendel. Maar dan wel zo dat je een paar velletjes eraf kunt trekken. Ik zeg; super idee voor openbare toiletten waar NOOIT iets hangt!
Op naar Bakersfield. Eric en Jaap en Ello en ik rijden om de beurt zodat iedereen de tijd heeft om lekker om zich heen te kijken. Ik reed weg bij het hotel en kreeg maar liefst vijf aanwijzingen ( op bevelende toon) waar ik moest gaan voorsorteren; links, rechts, rechtdoor, neeeee rechts! Je begrijpt dat de mensen achter ons mij vanalles verwensten. Het was ook niet eenvoudig voor ze, ik begrijp het wel. En dan heb ik het nog niet eens over mezelf.....
We kwamen aan rond zessen bij ons hotel en we kregen een warm welkom van de familie kakkerlak. Niet groots maar toch... Even een duik in het zwembad ( de mannen) en een biertje en op naar Swizzels een restaurantketen net als Denny's. En lekker dichtbij, gewoon om de hoek. Ria kreeg nog een ander menu omdat de hare niet geheel glutenvrij was. Die Amerikanen zijn echt erg gastvriendelijk en bovenal spraakzaam, wat weer een mooi inkijkje in hun samenleving geeft.
Erg vroeg op omdat we vandaag 598 kilometer moesten rijden maar ook nog vanalles onderweg moesten bekijken. Erg vroeg was; 7 uur ontbijten en dan vertrekken. Het ontbijt zat bij de overnachting in. Het bestond uit; brood, havermout koffie en thee. O ja, en behalve boter ook nog jam. Zeg maar; heeeeel erg ontzettend sober, of doe ik nu heel erg verwend?
We zijn eerst richting DEATH Valley gereden en vlak ervoor zijn hebben we een plas en uitkijk-stopje gemaakt. Heel toevallig vloog er een gevechtsvliegtuig door de vallei waar wij net waren uitgestapt. Natuurlijk heeft Ello m op de gevoelige plaat vastgelegd; mazzelbips....
Een lekker bakje koffie gedronken waarbij de juffrouw vertelde dat er vorige week nog iemand was overleden omdat ie alleen was gaan hiken. En dat in DEATH Valley, of bijna in de vallei. De temperatuur was dusdanig hoog en de stijging van de weg idem dito dat ook op de borden langs de weg stond dat de airco uit moest voor tenminste 20 miles. De temperatuur steeg naar zeker 50 graden ( 122 graden Farenheit) bij het bezoekerscentrum. Allemachtig; bloody hot!
Op naar de zandheuvels, zoutvlakte en uitzichtpunten. Het was boven verwachting mooi! Zoveel kleuren en die hitte.... pfff ; fijn dat er airco in de auto zit! ( En vooral dat we die airco maar niet te vaak uit hoefden te doen, vanwege de temperatuur van de motor...)
Op naar Las Vegas! Dit is toch wel een waanzinnige stad; zo druk, zo heet, zo nep.
We zijn net terug van ons avondeten en een wandeling. Het is zo warm hier dat toen we terugliepen van onze avondmaaltijd ik in de sproeiers ben gaan staan die het gras besproeien; heerlijk! Ik denk dat het hier 's avonds nog zeker 40 graden Celsius is.
Het eten vanavond was bij een Italiaan ; we gingen met een shuttlebusje waarbij de meiden op schoot bij de mannen moesten anders was er niet voldoende ruimte in de bus. Huppperdepup naar de Italiaan; binnen was het een lawaai van jewelste; maar wel lekker gegeten.
Dit was t wel geloof ik. Morgen Las Vegas verkennen. Wij hebben er zin in! Voor nu ; trusten.
Thats all fooks!
Tuut Gea

1. Joke:
    Wat een ervaringen.....mooi......
    😘
  2. Els:
    4 augustus 2018
    Wat een mooi verhaal, maar ook geweldig geschreven!! Moet Ria de hele dag haar plas ophoude? Ha ha op deze manier plassen is niets voor Ria😂😂 heel veel plezier en vooral succes in Vegas!! Wel even een gokje wagen toch? Groet aan allen XXX
  3. Marga Lauwen:
    4 augustus 2018
    Mooi verhaal weer ... benieuwd wat jullie van Vegas vinden ..:) Sara vond het een ordi- bende , keek haar ogen uit naar wat daar rondliep 😃veel plezier daar en goede trip verder !
  4. Gretha:
    Geweldig Gea! Mooie verhalen, jullie maken wat mee👍🏻