Bloody Hot!

4 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen en maar drie keer wakker geweest. Dit geldt voor ons allemaal dat we langzaam weer in een ritme komen van normale tijden opstaan. En niet zoals Jaap en Ria in San Simeon om vijf uur 's ochtends een wandeling gingen maken omdat de slaap verdwenen was.
Het ontbijt was, zeker na gisteren, uitgebreid te noemen. Je kunt hier met een ijzer zelf wafels maken en yoghurt komt hier uit een machine evenals het bestek. Je moet het alleen wel even weten. De tax en de fooien worden al voor je uitgerekend zodat je alleen nog maar een handtekening hoeft te zetten. Tenminste, als je visacard of bankpas het doen. Dat is nog wel eens een dingetje.
We waren redelijk op tijd om naar het grote LAS VEGAS te gaan. Gewapend met zonnebrandcrème en water zijn we met de shuttlebus uitgezet bij een grote gokhal/hotel/ shoppingmall. Vervolgens een kaartje gekocht voor de monorail en omdat het uitzicht en de airco ons erg goed bevielen, de heen en terugroute blijven zitten. Daarna zijn we naar de strip gewandeld waarbij je zowel boven als onder de grond de route kon kiezen. Alles lijkt met elkaar te zijn verbonden. Je wandelt dan van gokhal naar de winkels en eettentjes en weer naar een gokhal. Een koffiestop gemaakt en het is hylarisch wie en wat je voorbij ziet komen; normale, beetje gezette, gezette, erg gezette, dikke en enorme dikke mensen. Sommige met witte sokken in badslippers andere in minuscule bikini's. Alles kan hier!
We zijn in de eifeltoren geweest waar we het grote fonteinspectakel van boven hebben kunnen aanschouwen. Daarna snel naar beneden in de lift, als je langer dan een half uur buiten bent verbrand je levend. Je kunt hier wel in de schaduw ( haha dat zegt hier niks hoor, het is er echt niet veel koeler) zitten te eten. Daar hebben ze iets op gevonden; hele fijne watersprenkelaars zodat je een beetje koelte krijgt. Wat toch ook eigenlijk een idiote gedachte dat er een nep stad gebouwd is in de woestijn met gewoon 50 graden Celsius buiten.... elke dag!
Op dit moment lig ik lekker op m'n bedje te typen en zit de rest in of bij het zwembad. De plannen voor vanavond zijn geloof ik, eten in de stad, dan de fonteinen vanaf beneden bekijken en een gokje wagen. O ja, en natuurlijk de route voor morgen bespreken ook niet onbelangrijk.
Ik ga een koud biertje drinken.
Thats all folks!!
Tuut Gea