yosemeti park

1 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in een chic restaurant met pianist. Hij leek een beetje op Pierre Kartner. Niet dat we nu direct een tafel bij de piano wilden vanwege onze eigen conversatie, zo werden we op redelijke afstand van Larry ( zo heet deze beste man ) geplaatst. Maar wel direct onder de box zodat we toch redelijk hard moesten praten. Eerst hebben we Jaap ontsmet omdat een zwerver het nodig vond hem een langdurige omhelzing te geven. Later hoorden we dat Jaap hem een dollar had gegeven en de zwerver aan het pingelen was geslagen; neeeee hij had meer nodig voor een drankje bij de MAC. Ach ja, ain't life a bitch
De pianist was bij onze tafel gekomen en vroeg waar wij vandaan kwamen en of we nog verzoeknummers hadden. Wij zijn toen met behulp van youtube " ZOUTELANDE" gaan zingen. Wel grappig , want dat waren de mensen aan de bar niet gewend zo te zien. De pianist vond ons erg spontaan, dat zei hij tenminste.
Net toen we ons debuut wilden maken bij de piano, werd onze maaltijd geserveerd. Wie weet lukt het in Las Vegas om ons enige bekendheid te verwerven. Wij waren erg tevreden over onze zangkwaliteiten.
Vanmorgen om 10 voor 8 vertrokken met een nuchtere maag. San Francisco was al aardig in beweging qua verkeer en hoera de 580 route gevonden! De Bay Bridge over en alles liep gesmeerd. Totdat we in de gaten kregen dat we richting het noorden reden in plaats van het oosten. Vlot van de snelweg, tanken, koffie en een donut. We zijn tenslotte in de States.
De goede route gevraagd en gevonden en op naar het Yosemite park.
We hadden enorme verwachtingen van wat we zouden gaan zien, dat viel ietwat in duigen door een wegversperring bij Coulterville. De wegversperring was er vanwege de vele bosbranden in het park. Onderweg vonden we het licht al bijzonder en roken we de brandlucht al wel een beetje maar geen moment bedacht dat we ons reisdoel niet zouden halen; de inmens grote waterval en het spectaculaire uitzicht bij glacier point. Het is natuurlijk vreselijk voor de mensen die in de dorpen wonen en niet weten of ze moeten evacueren of niet. Dat is uiteraard veel erger dan je reisdoel niet halen....
Eerst bij in de Western dorpje gegeten en gedronken. Het was er spotgoedkoop en prima vertoeven in de saloon. De toiletten waren dan wel weer halverwege het dorp, de temperatuur was gestegen naar plus 35 graden, maar dat mocht de pret niet drukken.
Navraag had geleerd dat we de weg konden vervolgen en er was nog genoeg te zien. We gingen opzoek naar de sequoias en dan vooral die waar je onderdoor kon lopen, huppelen, springen enz. We hebben een prachtige wandeling van maar een kleine vijf kilometer gemaakt waarbij ik het ik het nodig vond om even door mijn enkel te gaan. Maak je niet ongerust, gelukkig de enkel die toch al dik was. Prachtig, wat een mooi stukje van het park hebben we gezien!
Weer terug in de auto en nog een behoorlijke rit voor de boeg vanwege de bosbranden en de afgesloten wegen. We zitten nu in Fresno in een behoorlijk fijn hotel, lekker koel, een koelkastje en een gratis ontbijt. De mannen zijn net terug uit het zwembad en we gaan dadelijk ergens een hapje eten.
thats all fooks!
Tuut Gea

1. Gretha:
    2 augustus 2018
    Heerlijk, een fijn hotel dit keer! Jammer dat jullie niet alles hebben kunnen zien, maar ervaringen genoeg zo te lezen! Enjoy☀️😃
  2. Helga:
    2 augustus 2018
    Leuk om jullie reis zo te volgen. Veel dingen heel herkenbaar. Heel veel plezier voor het volgende reisdoel.
  3. Henk & Trijnie:
    2 augustus 2018
    erg mooie verslagen, we genieten er van! groetjes van Henk en Trijnie.
  4. Sicco en Janny van der Land-Kingma:
    3 augustus 2018
    Mooie verslagen met veel humor, bedankt Gea; leuk om zo met jullie mee te genieten!
    Nog Veel reis plezier! Groetjes, Sicco en Janny ( :