DUBROVNIK

19 juli 2022 - Marina di San Lorenzo, Reggio Calabria, Italië

Wat ben je mooi Dubrovnik!  Een superleuke dag hebben we gehad. Vanmorgen om een uur of zeven zijn we hier aangemeerd nadat we zondagavond zijn vertrokken vanuit Rome.

Zondagmiddag konden we inschepen op dit enorme schip.

We hadden al een behoorlijk reis achter de rug: eerst uitgezwaaid in Appingedam door Hermien, Nico en Puck. Gewoon..... Omdat we allemaal een negatieve corona test hadden, hoe fijn was dat al?

Toen naar Schiphol en begon het lange wachten.... We hadden de kleding maar verdeeld over twee koffers en iets extra's in de handbagage geduwd. Dit voor het geval de koffers later zouden arriveren, of helemaal niet.

Eigenlijk is er niks spannends te vertellen : negatief getest, vlucht gehaald, koffers ook nog mee🙃, transfer naar 't schip op tijd... Poeh, mazzelaars wij.

Dit schip lijkt wel 'n flatgebouw. Op elk dek is wat te doen, je kijkt je ogen uit....

Maar we waren eigenlijk zo moe.... Moe van 't werk en een overgeslagen nacht zodat we gisteren en eergisteren toch veel hebben geslapen.....

En nu? Nu zijn we los😊...

Vanmorgen een taxi genomen naar het oude centrum van Dubrovnik en de taxichauffeur wilde ons wel een uurtje rondrijden en mooie plekken laten zien voor 'n paar euro. Prachtig is het hier! Schoon, aardige mensen en niet te duur. Tenminste...  Als je de stadsmuur niet wilt beklimmen. Das dan weer bijna 35 euro pp.....

Wij hebben heerlijk vertoefd in de oude stad, lekker kopje koffie gedaan en betaald met Kroatische Kuna, gekregen van Carla en Nico. Dankjullie😘.

Het water is zo helder dat vroeg gewoon om, gewoon in ondergoed, te gaan zwemmen.

Veel trappen in de oude stad, van de bijna 9000 stappen zijn er vast 8500 van treden geweest.

Over trappen gesproken.... Wij slapen in een prachtige hut met uitzicht op de boeg op de 13de verdieping. Jaap en Ria zitten op de15de verdieping aan bakboord en Ello en Ellen zitten op de 14de verdieping, helemaal op de achtersteven.

Omdat je hier gewoon de hele dag kunt eten en drinken nemen we alleen maar de trap... Naar het ontbijt en weer terug naar de hut zijn alleen al 1000 stappen🤣.

Vandaag ook nog het klimpark op het bovenste dek gedaan en buiten de boot naar het volgende punt geslingerd. Een aanloop.... En..... Los... Moet wel bekennen dat er bij mij een klein gilletje ontsnapte.

We gaan dadelijk even een hapje doen en hebben om half acht afgesproken, aangezien de afstanden aan boord behoorlijk zijn, zal ik morgen verder schrijven.

Dan vanaf Corfu, daar varen we vannacht naar toe.

We zitten op de Escape vanNCL