Flagstaff en Grand Canyon

7 augustus 2018 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

De mannen stoeien in het zwembad; ondeugd moet er even uit na een lange zit in de auto. Het leek ver maar het was ook niet dichtbij😂. Toch een kleine 300 kilometer. Eric heeft er zonet gelukkig voor gekozen om zijn bril af te zetten voor ie t zwembad in dook. Gisteren was hij ineens zijn bril kwijt toen we een drankje bij het zwembad deden. Nergens te vinden dat ding; Volgens Eric lag de bril (van maar 600 +euro ) op de kamer. Hij ging kijken en kwam terug met mijn leesbril op ( kon ie toch nog iets zien....) Nu was er nog genoeg tijd om in paniek te raken maar die tijd raakte een beetje op. Andere Nederlanders gemobiliseerd om op de bodem van het zwembad te zoeken. Als een mirakel werd de bril op een tafel naast het zwembad gespot. Gelukkig weer helder zicht ( en heb ik mijn leesbril weer!) Nu nog de tweede autosleutel.... laten we zeggen dat hij zoek is en niet kwijt. Ergens zit ie vast in een broekzak. ( ik hoop niet die van mij) Even een weetje over de auto; bijna alles gaat automatisch en elke dag vinden we een nieuw snufje; in het dashboard kastje zit de aansluiting voor een usb, handig om telefoons op te laden. Als de navigatie gebruikt wordt zie je het percentage van de batterij naar beneden duikelen. Zodra de auto stilstaat kan niemand eruit. Pas als de bestuurder de deur opent. En nog gekker; bij het op slot klikken met de sleutel gaat de toeter 1x af. En onze auto is niet de enige! Je kunt je voorstellen op een drukke parkeerplaats.... nou ja meer hoef ik niet te zeggen.
Vandaag een mooie rit naar Flagstaff met onderweg een bezoek aan de Grand Canyon. Het blijft ons verbazen hoe snel het landschap wisselt. Dat is zeer fascinerend. Onderweg gestopt bij een kraampje om bij een oude Indiaan ( dachten wij) te kijken en Ria heeft een dromenvanger gekocht. Door naar de Canyon. Werkelijk prachtig! Zeer wijds en mooie kleuren. Het was goed zichtbaar dat er nog steeds grote bosbranden aan de Noordzijde van Canyon woeden. Grote rookpluimen die de horizon grijs kleuren. Erg voor al die mensen, hopelijk zijn ze snel onder controle. Wel zijn we ongeveer 1000 fotos rijker. Prachtig, prachtig, prachtig! Een rafting of helikopterview zou nog wel op mijn verlanglijstje staan, we hebben nu niet veel tijd jammergenoeg.
Ondertussen zit ik in een bijna donker( 19.40 uur) zwembad te typen en de anderen zijn onder de douche of de dekens gekropen. Straks even ergens eten. Mijn maag vertelt me dat na het ontbijt, een appel drie handjes m&m's en een blikje pepermunt het weer tijd wordt voor een maaltijd. Hopelijk net zo lekker als gisteravond. Toen zijn we bij een Mexicaans restaurant beland. Overal lange rijen met mensen wachtend op een tafel. Toen Ellen en Ria informeerden bij een kortere rij bij de Mexicaan, mochten we zo doorlopen; net een plekje vrij voor 6 personen. De meiden hadden een voorgerecht besteld; holy guacamoly wat een hoop voedsel werd ons geserveerd! Eric en Ello kregen een maaltijd die eerst geflambeerd werd. Kortom; heerljk gegeten. Ik heb gezien dat er een Denny's in de buurt zit, dus ik denk..... We zien het wel.
Nog een fijn bericht: krijg net een appje van Ellen dat de tweede autosleutel terecht is. Erg fijn!
Thats all folks!
Tuut Gea

1. Marga Lauwen:
    8 augustus 2018
    Wat een verhaal weer ! Prachtig !
    Wordt tijd net als bij een schoolreis elke dag iemand anders aan te stellen die verantwoordelijk is voor waardevolle spullen , sleutels , brillen , enz haha
    Lieve laatste groet uit Spain
  2. Els:
    8 augustus 2018
    Ben nu al benieuwd naar je fotoboek!! gaat vast prachtig worden!!! goede voortzetting maar weer!XX