Palm Springs

8 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanuit een erg warm Palm Springs op een bedje bij het zwembad. Het is hier 42 graden maar met de neusgaten net boven het zwembadwater goed vol te houden.
Gisteravond hebben we in de buurt van ons hotel gegeten. Superlekker en het goedkoopst tot nu toe. Dat had waarschijnlijk te maken met onze drankjes. Voordat we in het restaurant kwamen, moesten we door een soort van winkel van sinkel; kleding, halloweenspullen, cd's, kaartjes, lampen kerstspullen kortom je kon het zo gek niet bedenken. Ik heb mezelf op een leuke poca hontas blouse getrakteerd terwijl de anderen vast aan tafel gingen. Wat we wilden drinken was de vraag; nou, een biertje en wat wijntjes. Dat kon helaas niet; de regel was dat kinderen geen gebruik van alcohol mochten waarnemen. Dat wil zeggen; In het weekend na 10 uur mocht er wel alcohol geschonken worden( dan lagen de kids al op bed) maar door de week niet. We kwamen tot de conclusie dat de kinderen door de week helemaal niet naar bed gaan😂. En dat ze waarschijnlijk in het weekend om 10 uur gaan sluiten...
Een cola was ook goed. En zo lekker gezond...…. Het duurde niet lang of enorme glazen cola werden er voor onze neus gezet. En Werkelijk binnen een kleine 10 minuten kwam de aardige ober weer met een dienblad vol cola aanzetten. Dat was de refill. 12 enorme glazen maakten dat ik in elk geval de slappe lach kreeg. Als we niet zouden oppassen zou aan het eind van de avond de tafel vol staan. We hebben heerlijk gegeten en het blijft ons verbazen dat de laatste hap nog op je bord ligt en de rekening vlot ernaast. Met de mededeling dat we nog niet weg hoeven. Voor ons gemak is de fooi ook al voor ons uitgerekend en bij de nota opgedrukt....
's Avonds bij het hotel een picknicktafel geconfisqueerd en daar koffie gedronken. Niet laat gemaakt want vandaag moesten we 680 kilometer afleggen en vroeg eruit. Om 7 uur vanochtend aan het ontbijt. Er was een bus met Chinezen gearriveerd en weinig plek bij de tafels. De arme mevrouw die het ontbijt moest verzorgen liep zich een breuk. Yohurtjes maar mee voor in de auto en gaan. Het eerste gedeelte was erg mooi; veel rotspartijen en haarspeldbochten, ( fijn voor onze magen ..) hier zouden we de watervallen zien. Halverwege de reis nog maar eens de beschrijving lezen; o nou.... dat stuk route hadden we al gehad en niks gezien. Jammer maar het is niet anders.
Ello had ons al gewaarschuwd; er komt een moeilijke splitsing aan; Jaap stuurde bijna 90 graden over de snelweg om de afslag te halen. Ik weet niet of ik dat had gedurfd. Het is bijna half 7 en we gaan ons maar eens richting douche begeven. Genoeg restaurantjes voor straks.