LA again

9 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker uitgeslapen en bij Rubby's ontbeten. Ons redelijk luxe hotel had dan weer geen ontbijtzaal, maar even de straat over en de coupon ingeleverd die we bij het inchecken hadden gekregen en dan aan de koffie met toast. Het was ons prima naar de zin. Kort erna de auto ingepakt en de kabelbaan zou een fantastisch uitzicht bieden. Vooral de temperatuur zou 20 graden lager zijn en dat was absoluut iets waar we erg naaruit keken. Met niet te hoge verwachtingen een kaartje gekocht en de tram ( zo heet dat hier) opgezocht. Het leek ver, maar het was dan ook niet dichtbij ( onze humor deze reis) om de kabelbaan te vinden. Het bleek dat we behoorlijk op tijd waren. De parkeerplaats was maar amper bezet. Naar boven op zo'n 2600 meter en werkelijk... het overtrof onze stoutste verwachting. Echt machtige uitzichten en een prima pad van een kleine 3 kilometer te lopen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Grand Canyon waar je struikelde over de mensenmassa, was het hier heerlijk rustig. We hebben ons prima vermaakt! Tegen half 2 zaten we weer in de auto richtig LA.
De Hollywood sign was onze eerste stop. Allemachtig! Wij waren niet de enigen die op dat idee waren gekomen. Alle parkeerplaatsen vol en ook nog 8 dollar voor de parkeerautomaat betalen en een stuk wandelen..... Maar de foto is geschoten 😀.
Toen naar de wall of fame. Eerst de auto geparkeerd bij een supermarkt. We dachten dat we eerst iets moesten kopen om er te mogen parkeren. En dus heeft Jaap een bak met ijs gehaald. Er hingen camera's en als er gespot werd dat je de andere richting op liep dan de winkel binnen, kon er een melding worden gedaan en werd de auto weggesleept. Dit vertelden ingewijden.  We hadden al een aantal keren een sleepauto met auto erachter gezien en waagden dit maar niet. De auto ergens anders geparkeerd waar de auto hoogstens gestolen kon worden of ingebroken volgens buurtbewoners. Nou ja, dan toch maar een gokje. ( hadden we wel slechte ervaringen mee, met een gokje)
We hadden van Joke en Evert een Tshirt meegekregen met ; Echte sterren wonen in Delfzijl . Iedereen heeft een foto bij een ster met het shirt aan gemaakt; lekker gek. We hebben nog een foto gemaakt op een zebra terwijl Jaap midden op het kruispunt stond om de foto te maken. Een beetje het album Abbey Road van the Beatles.  Zal hem uploaden, wij vonden het erg grappig. Gevaarlijk ook, voor Jaap dan. Maar hij houdt ervan.... gevaarlijke dingen🤣
Ons Hotel lag aan de andere kant van de stad. Gelukkig hadden we de Samsung van Jaap en Ello om ons door de stad te begeleiden. Allemachtig, wat een stad dit. Zeer uiteenlopende wijken met dito huizen. Uiteindelijk bij ons hotel aangekomen waar we twee nachtjes blijven. Je moet je voorstellen dat het vergelijkbaar is met een hotel bij schiphol. Dus niet veel te beleven. We hebben besloten om in het hotel te eten. Dit is onze eerste eetgelegenheid waar we achter het personeel aan moesten als het ging om bestellen of betalen. Ria bestelde een sangria; daar hadden ze hier nog nooit van gehoord. Een beetje zurige ijskoude rode wijn met ijsblokjes en een verdwaald stukje fruit werd er gereserveerd. Morgen gaan we naar de universal studio's. Ik ben erg benieuwd!
Welterusten, het is hier kwart voor 12 in de nacht.
Thats all folks!
Tuut Gea

1. Angelique:
    10 augustus 2018
    Superleuk om zo weer mee te mogen reizen... ben ook erg benieuwd naar de foto's! Have fun!
  2. Els:
    10 augustus 2018
    Kan niet wachten op de foto's
  3. Joke:
    10 augustus 2018
    Haha leuk de foto!!! Maar die om 4.00midden in de nacht te ontvangen???
    Oke, oke, het was de moeite waard 👍😂
  4. Pa Harms:
    10 augustus 2018
    Op naar de studio's. Dat wordt een belevenis. Veel fun met de cowboys
    PA en Coby
  5. Carla:
    11 augustus 2018
    Leuke foto. Heel veel plezier bij de studio's. Kijken weer uit naar het volgende reisverslag. Grtjs .