Hout Bay

15 augustus 2016 - Hout Bay, Zuid-Afrika

Eric is beter verklaard! Gisteren niet mee naar het restaurant waar wij weer heerlijk hebben gegeten. Witte zalm ( hmmmm) van Ello geproefd.
Vanmorgen na ons heerlijke ontbijt in de bus voor een relatief kort tripje naar Hout Bay. Een prachtige trip met fantastische uitzichten. Dichtbij de stad wel een groot township. Dat ziet er triestig uit.
Hier in Hout Bay waren de kamers nog niet gereed en hebben we de koffers kunnen droppen en kennis gemaakt met de zes bewakers ( 2 mastif dogs, 2 golden retrievers en 2 bearderd collies. Onze mannen vermaken zich al rot)
Vervolgens zijn we over de Chapmans peak gereden; terecht een van de 10 mooiste routes wereldwijd. Bij elke bocht weer ooh en ahhh. Tot aan Kaap de Goede Hoop toe.
De hele middag ons vergaapt aan het overweldigende uitzicht en de grote plonzen in de Indische oceaan. Walvissen of haaien was niet te zien. Maar wel het spuiten van water ( dus zeker ook whales!) Erg gaaf om te zien.
Jaap Ria en ik zijn lopend naar de vuurtoren gegaan. Ello Eric en Ellen met de bus omgereden. Daar een heerlijk kopje kofie gehad en vooral ook de ( kuddes? School?troep? Tros?vlucht?zwerm?) bavianen in de gaten gehouden.
Wel weer belachelijk veel foto's genomen. Dit jaar ga ik erg streng een bijdrage van maximaal 500 ( van de allerbeste) foto's per stel vragen om het fotoboek te maken. Anders wordt het kerst dat er eens iets klaar is.
Op dit moment proberen we de open haard aan te krijgen. Bij ons vorige adres gebruikten we theezakjes gedoopt in lampenolie. De kamer begon net al grijs te kleuren ( bijna 50 tinten). Net op tijd het goede klepje gevonden..... Hup de rook weer weg..
We proosten op de eeuwige beterschap en dito vriendschap en gaan straks met een taxi de stad in om een hapje te eten.
Tot zover, dikke tuut Gea.

1. Joke:
    15 augustus 2016
    Wat adem benemend mooi he? Heel erg fijn dat iedereen beter is!! Houden zo!!
    Liefs
  2. Angelique:
    15 augustus 2016
    Oh...wat klinkt dit (ondanks die zieke mannen) als een geweldige vakantie!! Wacht met smart op de Jaws selfies ;-)