Kilimanjaro

16 december 2021 - Delfzijl, Nederland

Lopend met m'n nieuwe rugzak door de kamer, bedenk ik me wat ik allemaal nog moet gaan trainen, aanschaffen of ophalen.🤔 Malariatabletten, hoogteziekte pillen....boosterprik.

Alle tot nu toe verzamelde items kunnen vrij gemakkelijk mee. Toch ook maar wandelingen gaan aanvangen met een rugtas én gewicht. "Erg fijn"  dat de sportscholen om 17.00 uur dichtgaan vanwege Corona. Nu moeten we wel de trappen naar het Eemshotel tig x op en neer lopen. ( gelukkig is het wel schemerig of donker, zodat mensen niet gaan (af) vragen waarom die idioten zonodig die trappen op en neer moeten rennen.... elegant zal het er vast niet uitzien, maar die grens ben ik al gepasseerd)

Ik lees de bijsluiter van de waterzuiveringsdruppels: hmm.. dat steekt best nauw. Morgen maar eens uitproberen.

Voor we er erg in hebben is het straks 2 januari 2022. De datum dat Ria en ik gaan vertrekken. Tineke zien we 3 januari op Schiphol en Diana zal zich in Tanzania bij ons voegen.

En dan..... dan gaat het ECHT beginnen..8 dagen lopen en 7 nachten in een tentje op n berg slapen. Back to ..  ja to wat eigenlijk? Géén bereik, geen WiFi, géén water, geen stroom..... Back to basic... dat gaat t worden! Wel pech voor diegene die het blog gaan lezen, want ik ga straks wel elke dag iets schrijven, maar dat wordt dan in 1 x gepost. 😄

Hoe lang wil ik dit al eigenlijk, maar ook waarom? Die berg.... met nu nog sneeuw... Als ik een plaatje zie ervan word ik blij, gek heh?  Lang heb ik geroepen:" Voor mijn 40ste ga ik de Kilimanjaro beklimmen"...  hmmm das alweer a long time ago... Dat werd:" Voor mijn 50ste...."...  afijn .... das dan ook niet gelukt🙄.... maar nu, nu ik 55 ben moet het gaan gebeuren!

De voorbereidingen zijn al leuk, gezellig ook. Om dit avontuur samen met lieve enthousiaste mensen te gaan beleven maakt het extra bijzonder. Vorige week pas de tickets en reis definitief geboekt. En een ieder van ons besefte toen..... nu is het echt, we gaan het doen!

Oooohhhh... ik vind het

rete-spannend!!

Tuut Gea

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Herriet:
    17 december 2021
    Gea en de meiden heel veel succes en plezier. Liefs
  2. Ron:
    17 december 2021
    Succes Gea, genieten is het belangrijkste lijkt mij.
  3. Danny:
    17 december 2021
    Heeeeeeerlijk! Geniet! Weet je al welke route je gaat nemen?
  4. Gea Fopma:
    17 december 2021
    De Lemosho-route gaan we doen.
  5. Alet:
    17 december 2021
    Oh wat ontzettend gaaf zeg! Veel plezier en succes samen! Liefs
  6. Angelique:
    17 december 2021
    Super gaaf! Zie je vaak lopen en dacht al, wanneer gaat het gebeuren. Ben hééél benieuwd. Zet 'm op!
  7. Marja Wieringa:
    17 december 2021
    Jullie zijn toppers. We zullen uitkijken naar de reisverhalen.
  8. Egbert:
    17 december 2021
    Gea, Ria, Tineke en Diana heel veel succes.!
    En als jullie nog willen trainen zijn jullie welkom in het trappenhuis van de Rokade. ( 20 verdiepingen = 20 x 16 = 320 treden ! )
  9. Els:
    17 december 2021
    En dan staat de koffie of een andere dorstlesser voor jullie klaar!!! Heel heel veel succes!!! Dikke tuut
  10. Gea Fopma:
    17 december 2021
    Nou... ik heb maandag wel even tijd😃
  11. Dagmar:
    17 december 2021
    Wauw Gea...zóóó gaaf dat je het gaat doen! Je gaat het gewoon doen!! Je gaat het gewoon ECHT doen! Succes met de voorbereidingen!
  12. Anneke:
    17 december 2021
    Topper,!!! Ik reis graag met je mee…..; duim voor je en wens je heel veel plezier enzo…..
  13. Els:
    18 december 2021
    Als je maandag trappen wil lopen!! Welkom
  14. Giny Puister:
    18 december 2021
    Succes met de voorbereidingen, hoop dat het allemaal lukt ondanks de nieuwe lockdown. 😘 Giny
  15. Sabine:
    19 december 2021
    Heel veel succes en vooral ook genieten
    Sabine🍀😘
  16. Janna:
    20 december 2021
    Heel veel succes !!! En vooral genieten !!!
    Wacht rustig je blog af, heel benieuwd. 🍀😘
  17. Jannie:
    20 december 2021
    Wow wat stoer en gaaf. Heel veel plezier en succes. Xx
  18. Jan Harms:
    Geniet nu al
  19. Dieuwke:
    22 december 2021
    Super super leuk!!! Heel veel plezier en succes! Geniet er met volle teugen van😁😁😁
  20. Sill en Ryan:
    22 december 2021
    heel veel succes!! gaat helemaal goed komen juf!
    enne het is niet back to basic maar terug naar de oertijd (Ryan🤣)
  21. José Schudde:
    22 december 2021
    Als iemand het kan ben jij het...wat een stoere meid ben je toch..heel veel plezier en ik wacht op de mooie verhalen!
  22. Ello:
    24 december 2021
    Een mooie uitdaging veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk succes!! 💪👌
  23. Mary:
    27 december 2021
    Wat een uitdaging Gea, dit is echt grenzen verleggen. Ga er ook vooral van genieten topper.
  24. Marga Lauwen:
    29 december 2021
    Heel veel succes jullie ! Hoop dat je na dag lopen nog puf hebt om ons mee te laten genieten en wat te schijven ! Geweldig dat jullie gaan x
  25. Jaap:
    31 december 2021
    Eindelijk gaat het gebeuren, wat een avontuur. Heel benieuwd hoe jullie het beleven!
  26. Tygo:
    2 januari 2022