KNYSNA part 2

11 augustus 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

Heel erg warm zou het worden, dat was het ook vandaag; heerlijk! De dag heel anders is gelopen dan verwacht.
Jaap ziek en na het ontbijt heeft hij zijn bed weer opgezocht. Hopelijk knapt hij vlot op en wordt de ziekenboeg voor deze vakantie opgeheven.
De andere vijf zijn naar de haven vertokken waar we te horen kregen dat we anderhalf uur te laat waren voor onze excursie en de boot al vertokken was. Dussssss.
We konden wel de middagtrip nemen en dan eerst lunchen. Het was nog vroeg zo rond half 11 en tja wat tussen nu en half twee te doen? Even omschakelen en besloten om de overkant van de lagune te bekijken en tevens het mooiste strand van Zuid-Afrika aan te doen.
Fantastische uitzichten bij elke bocht en een whalespotter gesproken en ook wij zagen in de verte walvissen; WAUW!
Uit pure enthousiasme de schuifdeur van de bus dichtgesmeten met Eric's vingers er nog tussen.... gelukkig is hij geen piepert, maar zeer en ook bloeden deed het wel.
Het strand was werkelijk prachtig, zoals dit hele land eigenlijk. Na een kort zonnebad weer in de bus voor de lunch.
De boottocht naar de overkant was aardig en met een soort van kar werden we helemaal naar boven gereden. Een gids vertelde veel over het gebied en vanaf boven zijn we naar beneden gewandeld in een dik uur. Dat was echt supermooi!
We zijn net weer terug in ons hotel, een lodge kun je dit niet noemen. Een drankje, douchen en aan de braai. Voor morgenvroeg hebben we een boottocht geboekt om op de oceaan walvissen te spotten. Als dat lukt, zou dat wel heel erg gaaf zijn! We gaan het allemaal beleven. Hopelijk is iedereen dan fit.
Nu een douche en ( alweer...) eten; hmmmm! Dikke tuut gea

1. Helga:
    11 augustus 2016
    Hoi vakantiegangers, wat leuk is dit om dagelijks even te lezen. Juist omdat we er ook genoten hebben van Knysna. Jaap, gauw weer opknappen hoor. Super dat jullie weer aan de braai gaan. Heerlijk genieten daar. Groeten aan iedereen. Kus, Helga
  2. Els:
    11 augustus 2016
    Jaap snel beter worden! Als ik jullie verhalen hoor over het eten ben ik jaloers!!! Oooh wat lekker he?fijne reis verder. Wat fijn Ge dat je ons op de hoogte houdt met je mooie verhalen. Is zo leuk als je er zelf ook bent geweest. Prachtig. Tuut, Els