Oudtshoorn

12 augustus 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Poeh, een exiting day.
Vanmorgen op tijd aan het ontbijt want de walvistocht stond op het programma. Een rustig zeetje ( erg gunstig voor mijn niet-zeebenen en dito maag) en een zwemvest rijker, op naar de whales. We hebben 2 bride's whales gezien en een spuit in de verte, dolfijnen en een aantal zeehonden. Eentje verschalkte een inktvis voor onze boot en dat ging niet bepaald zachtzinnig.
Al met al ruim twee uur op het water rondgetoerd en rozig kwamen we weer aan wal.
Even bijtanken met een kop koffie en hup de bus in om naar onze volgende bestemming te rijden ; Oudtshoorn.
Een prachtige tocht over de Outeniquapass bij George en prompt verandert het landschap in een soort maanlandschap met rondhollende struisvogels en boerderijen.
We logeren in een farmhouse maar dan erg chique. Wel weer een nachtje, de koffers blijven weer gesloten.De kortingsvoucher voor de struisvogelfarm lag al klaar en na een welkomsdrankje hupperdepup weer in de bus naar de farm. We kregen een rondtoer en uitleg over alles wat met die gekke beesten te maken heeft. Voeren hoorde er ook bij. Dat was erg leuk hoewel ze af en toe misten en een duim of vinger meehapten ( niet fijn he Ria?!).
Ik mocht de emmer vasthouden en met mn rug naar het hek staan zodat de struisvogels over mij heen in de emmer doken. Ik heb het zelf niet gezien want ik had mijn ogen dicht. Eerst op zoek naar foto's, dan bekijk ik wel of ze het fotoboek halen.
Verder nog een struisvogel race gezien, errrug snel kan ik melden.
Ello is redelijk beter en Jaap knapt ook weer op. Nu staat Eric al een poos onder de hete douche omdat ie zo koud is. Wat is dat toch? Hopelijk wordt ie niet ziek want morgen staat de laatste lange route op het programma van 435 km. Eerst maar een struisvogelbiefstuk naar binnen werken en zien of we dit goed verteren.
Tot zover, dikke tuut gea

1. Egbert:
    12 augustus 2016
    Leuk verhaal. Gooi er maar een Afrikaanse grog in bij Eric en vroeg op bed. Veel plezier morgen en vergeet de pinguins niet.
  2. Pa Harms:
    12 augustus 2016
    Ziek zijn maar nu wel echt beter worden met elkaar. PA Harms
  3. Marga Lauwen:
    12 augustus 2016
    Afrika lijkt 1 grote dierentuin , wat een belevenis ! Jullie hebben een fors reistempo, geniet van al dat moois , en beterschap voor de mannen ( beetje zwak ras toch :)
  4. Suze westerveld:
    13 augustus 2016
    Tjonge wat een intensief programma maar wel belevenissen die je nooit meer zal vergeten! Fantastisch!