Van LA naar San Simeon en Door naar San Francisco

30 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag een lange trip gemaakt. We zijn net aangekomen in ons, ehm, hotel in San Fransico. Het is een beetje sobertjes maar dat is natuurlijk niet zo erg. We verblijven hier maar twee nachtjes. Iedereen is zich even aan t opfrissen, kunnen we gewassen en gestreken aan tafel zo dadelijk.
Gisteren zijn we vanuit LA naar San Simeon gereden. Ik had nog niet verteld dat Eric 's nachts de hele badkamer had gedweild om er waarschijnlijk ergens een verstopping was waardoor bij ons alles was ondergelopen. Eerlijk: ik heb er werkelijk niets van gemerkt... ( voel me daarom ook maar niet schuldig, Eric is toch een aardig tijdje bezig geweest)
Maar goed, vanuit LA via de highway 1 langs de oceaan naar onze eerste stop ; Santa Barbera. Beetje vervelend dat we hier een behoorlijk aantal kilometers aan voorbij zijn gereden. Echt, de wegbewijzering is erg wennen. Er staat wel op de borden : Downtown, maar niet van welke plaats.... En zijn toen toch maar terug gereden omdat het als " MUST SEE" in de boekjes stond vermeld. En idd, prachtige pier, lekkere koffie en een drukke boudel.
De pasific road is fantastisch met erg afwisselde vergezichten. We hebben een aantal stops gemaakt om vervolgens ons motel te zoeken. Ellen riep al dat ze dacht dat ze ons motel had gezien maar volgens de kaart moesten we verder doorrijden. En ja, ook hier moesten we weer terugrijden.
Bij dit motel gaf Eric z'n creditkaart, en ook hier wisten ze niets van een reservering. Best bijzonder vonden wij. Het werd nog gekker toen ik mijn sleutelkaart wilde inwisselen ( voor 1 die het wel deed) en die mevrouw vertelde dat de visa niet geautoriseerd was. Ria moest toen met haar visa komen en de mevrouw vroeg of Ria de kamers wilde afrekenen. De kamers  waren in Nederland al voldaan, maar dat begreep deze mevrouw dan weer niet.  Er moest eerst maar met de baas worden gebeld. Een beetje gedoe maar uiteindelijk kwam het wel goed. Er is immers tijd genoeg om in paniek te raken.
Vanmorgen na het ontbijt vertrokken om eerst de zeeolifanten te bekijken die lagen te zonnen ( en vooral veel ruzie te maken met ongelooflijk veel herrie) Wat een gekke beesten! Groot ook.... en dik.
Door naar de starbucks, de koffie van vanmorgen was net slootwater en als je de stoelgang weer op niveau wilt hebben is een sterke bak koffie een goed hulpmiddel.
De starbucks niet gevonden maar wel een schitterende plek met een adembenemend mooi uitzicht ennnn lekkere koffie. Jaap heeft er wel een half uur voor in de rij moeten staan maar dan heb je ook wat.
Vervolgens verder gereden naar de 17 miles road. Dit vonden we toch minder bijzonder en ook nog entree betalen. Het leek klein Wassenaar met veel golfbanen. Wel her en der mooie vergezichten.
Bix biy gefotografeerd. Dat is een van de meest gefotografeerde bruggen van de Verenigde Staten.
En nu zijn we dan in het drukke San Francisco. Het is hier een stuk frisser dan vanmorgen. De truien en lange broeken zijn uit de koffer gehaald. Ik hoor net dat Ello en Ellen een andere kamer hebben gekregen, eentje die niet naar kattenpies ruikt.
We gaan eerst de magen vullen want het is hier half acht 's avonds en na ons ontbijt bestaande uit worstjes en eieren hebben we op dropjes en pepermunt geleefd; hoog tijd voor wat fastfood ( of iets dergelijks)
thats all folks!
Tuut Gea

1. Laura:
    31 juli 2018
    Dit is zo leuk om te lezen! Wanneer ga je vloggen? ;) Veel plezier!
  2. Els:
    31 juli 2018
    Tjonge het is wel een avontuur!!! ha ha!
    Maar dan heb je ook wel weer heel veel , om na te praten!!
    Mensen een hele goede reis verder! Denk goed om elkaar.
    Zie al weer uit naar het volgende reisverslagXXX
  3. Carla:
    31 juli 2018
    Zeker een avontuur Wel leuk om te lezen.Heel veel plezier verder.Grtjs Nico en Carla.
  4. Dineke:
    31 juli 2018
    Moi verhaal ik geniet hier van
  5. Gretha:
    31 juli 2018
    Leuk verhaal Gea. Veel plezier verder.