LA!

29 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal! Het is bij ons kwart voor acht in de ochtend en we hebben heerlijk geslapen. Het zal in Nederland zo tegen het eind van de middag lopen als ik het goed heb. Gisteren hebben we een lange reisdag gehad. Rond negen uur in de ochtend vertrokken vanaf Appingedam. Jur, Marja en Puck hebben ons op het station afgezet en zonder oponthoud waren we mooi op tijd in Amsterdam. Grote drukte op Schiphol, na de eerste lange rij "zelf inchecken" bij de balie van de KLM. Dit inchecken lukte niet en het bleek dat een Esta van een van ons zessen ( visum van de USA) afgekeurd was. Het was de Esta van Jaap. Het duurde even voordat er een nieuwe aangevraagd was en vervolgens kon Jaap niet betalen. Er kwam een lichte stress opzetten gepaard met vlekken in de nek, maar met behulp van een aardig meisje ( notabene komend uit Wagenborgen en bij Ellen in de klas gezeten) is het gelukt.
Een Extra check op Schiphol; wat we in de USA gingen doen en wat het adres was waar we verbleven. Ik legde uit dat we een rondreis gaan maken en het eerste adres niet wist. 1 tip; zeg dat niet! Een vloedgolf aan vragen krijg je dan over je heen en het leek mij verstandig om zogoed mogelijk mee te werken met dit onmogelijke mens. De irritatie had ik verstopt ( hoopte ik) en op alle andere vragen heb ik een zwamverhaal verteld in de hoop dat ze me geloofde. Een hulpkreet aan Ellen en Eric die even verderop stonden mocht dan weer niet. Het leek wel of ik in  een rechtbank terecht stond voor een enorm vergrijp.
De vlucht ging zeer voorspoedig waarbij gemeld moet worden dat de meegenomen slaappillen uit Egypte daaraan bijdroegen. Wel een extra check om door de douane te komen. Dan valt Rusland nog erg mee zal ik je vertellen.
De temperatuur hier was ook gisteravond nog prima. We hebben de auto opgehaald en ook dat was een bijzondere ervaring. Aan een soort zelfbedieningszuil moest je je aanmelden. Bovendien was het bijzonder druk.
Een vriendelijke mevrouw hielp ons en konden we een auto uitzoeken. Nul kilometers op de teller.... En weet je wat? Alle tassen en koffers kunnen mee!
Ons hotel was lastig te vinden en de baliemedewerker vertelde ons dat wij niet vindbaar waren in de computer. Dat zal dan de wet van Murphy wel zijn dachten we. Jaap vroeg om de lijst met namen van de mensen  die zouden inchecken en ja, wat er fout ging weten we niet, maar we hebben onszelf maar ingecheckt😅.
Gisteravond nog maar even een biertje in de kroeg verderop gehad.
Voor nu, ontbijten en aan de rit!
Thats all folks,
tuut Gea

1. Dineke:
    Hoi eet smakelijk wie is Jaap ?? 😂nog veel reis plezier 💋💋
  2. Gretha:
    29 juli 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Het grote genieten kan beginnen. Have fun!!
  3. Joke:
    29 juli 2018
    Een goed begin is het halve werk Nu verder zonder veel strubbelingen Veel plezier!!!!
  4. Angelique:
    29 juli 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Have fun!
  5. Els:
    29 juli 2018
    Wat fijn dat jullie op plaats van bestemming zijn! Kan het avontuur nu beginnen! Heel plezier. XXX