Livorno

23 juli 2022 - Livorno, Italië

Gisteravond op tijd naar bed, Eric en ik tenminste, en de Zweedse dames in de laatste seconden zien doorgaan op het EK....

Tevens vernomen dat de kapitein iets omriep. Vanmorgen gehoord dat er was afgeweken van de koers omdat er mogenlijk een persoon overboord was ( geduwd, gesprongen of gevallen). Het bleek een loos alarm gelukkig.

(nu moet ik wel zeggen dat als je in totaal met een kleine 5500 personen bent en er zou eentje missen, mij dat iig niet gaat opvallen)

Vanmorgen zonder enige verwachting naar het oude centrum van Livorno getogen. Een erg grote haven, waarvan we ook eens vertrokken naar Corsica.

Een verademing met Napels, een verzorgde niet schreeuwerige stad. Een fort bezichtigd, heerlijke en spotgoedkope koffie gedronken, een markt bezocht en de kathedraal, maar deze was gesloten.

Maakte wel dat we redelijk op tijd weer aan boord waren en heerlijk op een bedje konden liggen ( bijna zwartgeblakerd) Het klimpark gedaan en van de vrije-val glijbaan. Iets puberaals steekt dan toch de kop op🤣.

Straks lekker dineren in het steakhouse. Dit moesten we al de eerste dag reserveren....

Morgenvroeg om kwart voor negen weer van boord nabij Rome. Ik geloof dat we dan de trein naar Rome pakken en daar in de buurt van Termini twee nachten doorbrengen. En dan..... Maar zover is het nog niet.

Carpe Diem😊

Tuut Gea

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Harms:
    25 juli 2022
    Weer 3 mooie verhalen gelezen. Jammer dat Eric ziek was. Lees tussen de regels door dat hij weer aan de beterende hand is. Verder weer een goede reis en zie met belangstelling een nieuw verhaal tegemoet. Je vader