Madaba

24 april 2023 - Madaba, Jordanië

Vanmorgen vroeg uit de veren, een snelle douche, spullen bijelkaar graaien en hupperdepup de taxi in.

Op Schiphol was het rustig, dat was fijn want een ontbijtje en behoorlijk wat koffie was even nodig en daar was ruim de tijd voor.

Een goede vlucht en overstap gehad. Bij de douane verliep het iets minder soepel. Thuis hadden we al een Jordanië pas gekocht. Die pas is nodig om de mozaïeken te zien, Mount Nebo te beklimmen en Petra te bezoeken. Maar een Visum moesten we ook nog aanschaffen. Uiteraard stonden wij bij het verkeerde loket. Beetje heen en weer lopen en een schreeuwde douanier. Aardige mensen die Jordaniërs, dachten wij nog.... Iets met een kastje en een muur. Wederom is het ons gelukt om als laatste de douane te passeren.

Inplaats van zigzaggend door de reeds lege wachtruimte te lopen klikte ik de linten los. Nou, dat kwam niet goed.. Diana waarschuwde nog dat ik me hier aan de regels moet houden. Gelukkig hielp een andere man ons met ons visum.

Vanmiddag lekker rondgestruind hier en de mozaïeken bekeken. De mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam. We hopen dat dit morgen evenzo is als we onze eerste route gaan lopen, dit met het oog op de route niet kunnen vinden of zelfs helemaal verdwalen.

Even een hapje en drankje en nu uitgeteld op bed, luisterend naar de oproep voor het avondgebed.

Het is hier een uur later dan in Nederland. Ik zeg vast weltrusten!

Tuut Gea

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eric:
    24 april 2023
    Ik kan mij redelijk voorstellen hoe dat is gegaan op dat vliegveld. Vooral het los halen van die linten. 🤣
    Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan zien? Hoe gaat het met de knieën. Ga je die andere blog nog gebruiken? Tot snel. X E
  2. Els:
    24 april 2023
    Trusten! En voor morgen veel succes
  3. José Schudde:
    24 april 2023
    Hihihi, Gea, heerlijk. Zo helemaal jij. Waarom zigzag als het ook rechtdoor kan!
    Ik hoop dat je deze blog blijft gebruiken, want deze digibeet kreeg die andere niet voor elkaar. Veel plezier dames!
  4. Tygo:
    24 april 2023
    Leuke reisblog! Ik hoop dat je nog meer gaat schrijven. Veel plezier! Groetjes Tygo
  5. Herriet:
    Dit is al genieten van je reisblog. Genieten en houd je “rustig”. Liefs
  6. Jaap:
    25 april 2023
    Heerlijk verhaal, ik zou maar veel bidden!
  7. Jan Harms:
    25 april 2023
    Zie je al rennen!! Dat alleen al geeft stof om te lachen. Dan zul je zeggen lach maar, ja dat doe ik dan ook. Veel plezier als vader van 2 dochters.