Magoebakloof

2 augustus 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Wat een fijne dag was het tot zover. De avond moet nog komen maar zoals gisteravond zal het vast niet verlopen.
Voor mij begon de dag met een lichte griep. Dit verergerde toen er borden met vette worsten en bacon op tafel werden gezet. ( Eric houdt van een stevig ontbijt) maar een, wat we noemen een paramolletje en hazenslaapje doet in een dergelijk geval wonderen.
Jaap en Ria moesten nog verhuizen naar een andere kamer. Gisteravond hebben we op hun kamer met open haard een aperitief gedronken. Er was alleen iets mis met het rookkanaal. Alles en iedereen stonk naar rook. En die lieve mensen hebben in zo'n stinkkamer geslapen. ( upgrade ??)
Vanmiddag zijn we naar de magoebakloof gereden. Eerst langs een dam waarbij borden vermeldden dat we moesten oppassen voor nijlpaarden en krokodillen. Er zijn zelfs verkeersborden met een waarschuwing. Zoals wij die hebben met overstekend groot wild, is hier zo'n bord met een nijlpaard.
Geen krokodil of hippo gezien overigens.
De kloof was werkelijk fantastisch! We kregen twee gidsen mee en hebben twee uur van platform naar platform abgeseild ( hmmm is dit goed geschreven?) Veiligheid voor alles we waren tekens dubbel gezekerd. De gidsen lieten niets aan het toeval over. Over watervallen en spectaculaire vergezichten. Handschoenen om te remmen. Dat was nog wel een dingetje. Maar ook dat was te leren. Ik zal ook even een paar foto's toevoegen.
Ondertussen wat gedronken en gedoucht en zometeen aan tafel. Het is hier goed toeven: superaardige mensen en heerlijk eten. Morgen weer een reisdag ; op richting Krugerpark. Voor nu dikke tuut gea.

1. Egbert:
    2 augustus 2016
    Mooi en sportief gelijk. Mochten jullie in de buurt komen vergeet Gods Windows en de twee rivieren die samensmelten in een kloof, niet. Enjoy.
  2. Els:
    2 augustus 2016
    Stoere foto!! Gea. Voor morgen een goede reis!
    En overmorgen krugerpark? Wat zullen jullie daar genieten. Hoop dat jullie de big five gaan zien. Diike tuut allen.
  3. Carla:
    2 augustus 2016
    Dat ziet er allemaal wel heel mooi uit. Is te hopen dat je nog wel wilde dieren ziet groetjes aan iedereen en nog veel plezier Carla Nico
  4. Diana:
    3 augustus 2016
    Stoer allemaal hoor!
  5. Els 2:
    3 augustus 2016
    Stoer hoor, meteen een goed begin. Die hippos en krokodillen komen jullie nog wel tegen.
    Veel plezier in het Kruger en gaan voor the Big Five.
    Geniet, wij vonden Zuid Afrika ook super. Adventure!