Moshi

3 januari 2022 - Moshi, Tanzania

Een uurtje geleden zijn we ( niet geheel zonder slag of stoot) gearriveerd in ons hotel in Moshi. Het is hier twee uur later dan in Nederland.

Om 05.00 uur kwam de PCR test binnen. Gelukkig negatief. Het heeft wel gemaakt dat Ria en ik een onrustige nacht hebben gehad. Je zult toch maar een foute uitslag binnenkrijgen... hele plan in de prullenbak

In Tanzania ( evenals Senegal overigens, maar dat was alweer een tijdje terug) willen ze werkelijk ALLES van je weten. Dus: vingerafdrukken, foto's, paperassen van de Visa, boardingpas ( nooit meer zomaar weggooien) een papier dat in het vliegtuig moest ingevuld met gedoe én een gezondheidsverklaring.... die zat al bij het inchecken, dus klaar. Nou nee, het moest maar per telefoon, geen tot slechte verbinding.  Gelukkig hielp een vriendelijke jongeman ons. Je komt niet zomaar een Afrikaans land binnen blijkt.

Fijn dat er uiteindelijk wel de transfer klaar stond met een groot bord met m'n naam erop. Onderweg werd er veel verteld over de regio, maar het was stikdonker dus we hebben niet veel gezien.

Morgen nog een  relaxdagje, wij noemen het acclimatiseren. Diana zal morgenmiddag uit Oeganda arriveren. Dan krijgen we ook bezoek van onze gids met, ik hoop, veel info. SPANNEND!!

Ff... er ritselt  hier iets groots ineens door m'n kamer😳

Gatver, weet niet wat t is en kan ook niks vinden..

Misschien moet ik gewoon het licht gaan uitdoen en onder de lakens gaan liggen. ( wel wennen hoor, het is hier nog 25 graden)

Weltrusten.

Tuut Gea

1. Danny:
    Gaaaffff!! Geniet!!!
  2. Joke:
    3 januari 2022
    Jullie zijn goed begonnen na wat hobbels. Ben heel benieuwd wie je ritselende kamergenoot is.
  3. Joke:
    3 januari 2022
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn Morgen nog even genieten en dan gaan.....😘
  4. Marga Lauwen:
    4 januari 2022
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn !
  5. Ellen Kingma:
    4 januari 2022
    Fijn dat jullie er zijn. Weet je al het geritsel was?
    Genietse van deze acclimatiserings dag. 😘
  6. Gretha:
    4 januari 2022
    Wat ontzettend leuk Gea! Heel gaaf dat jullie dit 'gewoon' doen!! Genier ervan. Liefs aan je reisgenoten.
  7. Ruth:
    Succes mam!
  8. Mary:
    4 januari 2022
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Je verhalen zijn prachtig( in al die jaren niets veranderd 😉), kijk weer uit naar je volgende verhaal. Een hele fijne dag vandaag!!
  9. Els:
    4 januari 2022
    Fijn dat jullie er zijn! Nu nog een dagje relaxen en dan....... gaat het grote avontuur beginnen!!!! Geniet vandaag......maar ook de dagen erna! Dikke tuut💋
  10. Anneke:
    4 januari 2022
    Heel veel plezier met dit avontuur 🍀🍀🍀
  11. Jan Harms:
    4 januari 2022
    Het zal ook Jantje de Boer niet zijn. Ritselt het nog???? Veel plezier en relax. En doe Diana de groeten. Kreeg vandaag nog een hele mooie kaart voor een voorspoedig en gezond nieuwjaar. Groet ook de anderen nog van mij.
    Je vader
  12. Jaap:
    10 januari 2022
    Gelukkig het 1e verslag is binnen. Onderweg naar de top, die jullie inmiddels hopelijk bereikt hebben.