Pannenkoek!

13 oktober 2019 - Bignona, Senegal

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en heerlijk ontbeten samen met een paar honderd vliegen. Nou, das ietwat overdreven maar heul veul. We eten hier wapperend en.. het went.

Allereerst moesten we terug naar de grens met Gambia omdat de Senegalees die de stempels in ons paspoort zou zetten ( gisteravond) al naar huis was. We mochten wel het land in, maar eigenlijk waren we hier dus illegaal😱.

Bij de politie moesten we een stempel halen en sloten we achteraan in de rij. Achter ons stond een vrouw met een schattig kindje, ik kreeg wat contact met het kind. Op een lieflijk toontje zei ik:" pannenkoek". De klanken ervan  blijken hier nogal veel te lijken op :" stommeling ".... tja weet ik veel... je begrijpt dat we dat bij het minste of geringste riepen vandaag.

Onderweg zagen we dat er een schaap van een overvolbusje was gevallen. Ik begrijp erg goed dat als je dit leest zoiets hebt van:"HEH?" We maken hier wat mee...

Soms binden ze hier geiten en schapen vast aan hun poten en worden ze bovenop een busje gedropt. Nou, deze was eraf gevallen en het touw was aan het busje vastgebonden waardoor dat arme beest over het asfalt werd gesleurd. Bouba heeft de auto gekeerd en rap luid claxonerend erachteraan. De eigenaresse van het schaap was woedend en ter plekke is het schaap daar geslacht... bij Linde en mij heeft dat nogal indruk gemaakt. Aan de andere kant van de auto werd een ezel geschopt en een kind kreeg een klap op het hoofd.... t is hier wat....

Onderweg naar een bootje, we zouden op barrcuda's van vissen. Maar de boot was weg. Vervolgens hebben we een trip gemaakt in de straal van 70 kilometer en hebben we de familie van Bouba bezocht. We hebben bij de moeder van Bouba gegeten. Alsof het zo moest zijn: barracuda! Ik kan je vertellen dat t heerlijk is.

Op de terugweg even langs t schooltje van Anna. Het is zondag dus de kinderen waren vrij. Morgen zal Bouba verf kopen zodat we een giraffe en Dikkie Dik op de muren kunnen schilderen.

Onze hoofden lopen bijna weer over van alles wat we gezien hebben... ff chillen